کد خبر: 342395
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

با اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«رستاخیز» در مسیر شبکه نمایش خانگی قرار گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست کارگردان فیلم «رستاخیز» در شبکه نمایش خانگی، از گفت‌وگوهای انجام شده دراین باره خبر داد و گفت: بزودی تصمیات اتخاذ شده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«رستاخیز» در مسیر شبکه نمایش خانگی قرار گرفت
کد خبر: 342395
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه حواشی بوجود آمده برای انتشار غیرقانونی فیلم رستاخیز در فضای مجازی، کارگردان این اثر درخواست کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست‌کم مجوز پخش نمایش خانگی این فیلم را صادر کند، پاسخ داد: از قبل هم صحبت‌هایی داشته‌ایم و بنیاد سینمایی فارابی هم در خصوص چگونگی انتشار این اثر با تهیه‌کننده گفت‌وگوهایی کرده تا عوامل این مساله مشخص تر شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: درباره مسئله رفع موانع پخش فیلم رستاخیز در شبکه نمایش‌خانگی هم صحبت‌هایی شده که خبر آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بارگذاری غیر قانونی فیلم رستاخیز

نسخه غیرنهایی فیلم رستاخیز (القربان) همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، به طور غیرقانونی در فضای مجازی بارگذاری شد که واکنش سهامداران این فیلم را به ‌همراه داشت.

احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به‌دنبال انتشار این فیلم با دوبله عربی در فضای مجازی، بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت: فیلم رستاخیز با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت­(ع) در بخش‌ خصوصی ساخته شده و حق‌الناس است و...

پیگیری حقوقی بارگذاری غیرقانونی «رستاخیز»

جلسه پیگیری حقوقی بارگذاری غیرقانونی نسخه عربی و غیرنهایی فیلم رستاخیز (القربان) در سازمان سینمایی برگزار شد.

در پی بارگذاری و عرضه غیرقانونی نسخه عربی فیلم سینمایی «رستاخیز» در فضای مجازی، شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور مالکان عمده این فیلم در محل دفتر معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری برگزار و مقرر شد تهیه‌کننده فیلم، نسبت به تداوم پیگیری‌های خود برای جلوگیری از امکان دانلود غیرقانونی نسخه غیرنهایی فیلم (که مورد تایید سازمان سینمایی نیست) و استیفای حقوق قانونی سهامداران، اقدام کند.

همچنین مقرر شد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، با حضور در مرجع قضایی مرتبط نسبت به پیگیری موضوع و طرح شکایت در آن مرجع اقدام ‌کنند تا از پخش غیرقانونی فیلم در پلتفرم‌های داخلی نیز جلوگیری به عمل آید که این کار هم انجام شد.

هماهنگی با وزارت امور خارجه برای پیگیری‌های حقوقی در خارج از کشور، طی روزهای گذشته از دیگر اقدامات بنیاد سینمایی فارابی، به نمایندگی از مالکان فیلم در دست اقدام است.

فیلم سینمایی «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها