آمریکا از اسنودن به‌خاطر کتاب جدیدش شکایت کرد

وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه ادوارد اسنودن به اتهام نقض توافقاتی که با سیا به عنوان مقاطعه‌کار آژانس امنیت ملی آمریکا برای عدم افشای اطلاعات امضا کرده بود، ثبت کرد.

آمریکا از اسنودن به‌خاطر کتاب جدیدش شکایت کرد
کد خبر: 342419
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کتاب تازه‌اش با نام "مدرک دائمی" را این هفته منتشر کرده است.

در بیانیه وزارت دادگستری درباره ثبت این شکایت علیه اسنودن آمده است: این شکایت ادعا می‌کند که اسنودن این کتاب را بدون اینکه مورد بررسی نهادهای مربوطه قرار بگیرد، منتشر کرده که نقض الزامات بیانی او بر مبنای توافقاتی است که پیشتر امضا کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این شکایت آمده است که اسنودن به صورت عمومی درباره مسائل اطلاعاتی صحبت کرده که آمریکا آن را نقض توافقات عدم افشای اطلاعات می‌داند.

طبق این بیانیه اما آمریکا به دنبال توقف انتشار یا توزیع این کتاب نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به دلیل نقض الزامات پیمانی و عدم تسلیم این کتاب به دولت برای بررسی آن پیش از انتشار، دولت به دنبال بازیابی درآمد به دست آمده از سوی اسنودن با انتشار این کتاب است.

شکایتی علیه ناشر این کتاب نیز در حال تنظیم است تا مبلغی به اسنودن پرداخت نشود.

زاکاری ترویلیگر، دادستان آمریکایی اظهار کرد: اطلاعات باید از کشور حفاظت کنند نه اینکه برای فردی سود شخصی داشته باشند. این شکایت به این منظور تنظیم شده که ادوارد اسنودن هیچ سود مالی‌ای از نقض اعتمادی که به او شده، به دست نیاورد.

اسنودن پس از افشای هزاران سند مربوط به برنامه‌های جاسوسی دولت آمریکا و متهم شدن به جاسوسی، در سال 2013 در روسیه پناهنده شد و اقامت او در این کشور تا سال 2020 تمدید شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها