کد خبر: 342425
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۳:۱۳
| |

مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ جلسه استماع مجلس نمایندگان را به افتضاح کشاند

اولین مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نخستین جلسه استماع کمیته قضایی نمایندگان مجلس آمریکا در فرایند استیضاح دونالد ترامپ برای ایراد شهادت را با تاکتیکهای مختلف و مطرح کردن درخواست‌های به افتضاح کشاند،به گونه‌ای که گزارش شد این جلسه ایراد شهادت 6 ساعت به طول انجامید.

مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ جلسه استماع مجلس نمایندگان را به افتضاح کشاند
کد خبر: 342425
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۳:۱۳

اعتمادآنلاین| به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولین جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در فرایند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با احضار کوری لواندوفسکی اولین مدیر کمپین انتخابات ریاست جمهوری ترامپ برگزار شد.

در این جلسه لواندوفسکی و دموکرات‌ها دچار تنش و نزاع شدند و لواندوفسکی بارها با استناد به دستورالعمل‌های کاخ سفید از صحبت درباره بحث‌هایش با دونالد ترامپ طفره رفت.

جرولد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه بعد از آنکه جمهوری‌خواهان از پیشنهاد کردن یکی از اعضای خود برای پرسش‌کردن از لواندوفسکی خودداری کردند جلسه را خاتمه داد.

لواندوفسکی در این جلسه از قانون‌گذاران از جمله جرولد ندلر در موارد متعدد خواست تا در صحبت‌هایشان شماره صفحه و پاراگراف مربوط به بخش‌هایی از گزارش حجیم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین ریاست جمهوری ترامپ با روسیه را بیان کند.

این درخواست او بعد از آن مطرح شد که او از ندلر تقاضا کرد که یک نسخه از گزارش مولر را دریافت کند. بعد از مشاهده این رفتارهای او دموکرات‌ها تأکید کردند که لواندوفسکی دائما در حال سنگ‌اندازی در مسیر بحث‌ها است.

لواندوفسکی در ادامه در پاسخ به یکسری صداها با صدای بلند شروع به قرائت دستورالعمل‌های کاخ سفید درباره وضعیت ویژه شهادت‌هایش و اینکه نمی‌تواند به مسائل مطرح شده در بحث‌ها با رئیس جمهور بپردازد، کرد.

لواندوفسکی در حالی برای ایراد شهادت در جلسه این کمیته حاضر شد که دموکرات‌ها به دنبال استیضاح دونالد ترامپ در قبال یکی از 10 مورد از نمونه‌های ارتکاب ممانعت از اجرای عدالت از ترامپ از سوی مولر هستند.

در گزارش مولر آمده است که ترامپ در یک جلسه رودررو در دفتر بیضی کاخ سفید به لواندوفسکی دستور داده تا خطاب به جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا بگوید که او علنا باید اعلام کند تحقیقات مولر نسبت به رئیس جمهور بسیار ناعادلانه بوده و کاری کند که این تحقیقات صرفا به مداخله در انتخابات در آینده بپردازد.

اما لواندوفسکی در شروع مکررا بیانیه‌های مفصل و از پیش آماده شده‌ای را در شرح مواضع کاخ سفید آن هم در پاسخ به سوال‌های مطرح شده از او ارائه کرد و ندلر در پاسخ گفت: نظم کاخ سفید بر پایه ادعای ساختگی برخورداری از امتیاز انحصاری است.

او گفت: شما تحت شرایط احضاریه هستید و معنی آن این است که لازم است به همه سوال‌های ما پاسخ دهید.

ندلر بعد از مشاهده این رفتارهای لواندوفسکی بسیار خشمگین شد و او را متهم به تلاش برای طولانی کردن جلسه کرد.

لواندوفسکی یکی از سه دستیار ترامپ شامل ریک دیربرن و راب پرتر است که به نوبه خود احضاریه دریافت کرده اند.

دیربرن و پورتر که برخلاف لواندوفسکی رسما در کاخ سفید خدمت کرده‌اند احضاریه‌های کمیته را عملی نخواهند کرد.

دستورهای کاخ سفید بخشی از مسیر کلی‌تر ترامپ برای ممانعت از اجرای تحقیقات کنگره هستند.

در انتها ترامپ در توییتر از لواندوفسکی به خاطر ایراد شهادتش تشکر کرد و نوشت: این یک افتتاحیه زیبا از سوی کوری لواندوفسکی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها