کد خبر: 342460
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۵:۳۳:۰۰
| |

سینما در انتظار فصل پاییز برای رونق اقتصادی است

حتما سینماداران تایید می‌کنند که تابستان امسال گرما فقط در هوا خلاصه شد و هیچ‌وقت به گیشه سینما سرایت نکرد و حالا رونق فروش در انتظار آغاز فصل خزان مانده است.

سینما در انتظار فصل پاییز برای رونق اقتصادی است
کد خبر: 342460
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۵:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سینما در دو ماه اخیر و شاید بتوان گفت در تابستان امسال کمتر رونق فروش و گیشه را به خود دید.

هر چند مدیران بخش اکران تمام تلاش خود را برای متنوع کردن همزمان آثار در حال نمایش کردند تا شاید پای همه نوع سلیقه به هنر هفتم را به سالن‌های سینما باز کند اما هر بار و آن هم تنها برخی از فیلم‌ها که البته قابل پیش‌بینی هم بود، توانستند مخاطبان خود را جذب کنند.

حالا و کم کم با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تنوع آثار درحال اکران سینما که به نوعی از این هفته با یک پوست اندازی کاملی همراه خواهد شد باید دید که رونق اقتصادی بالاخره بعد از چند ماه سراغ سینمادارها می‌آید یا خیر.

اما در بررسی 5 فیلم تازه اکران شده همچنان این آثار نتوانستند خود را در میان 5 فیلم پرفروش هفته جای دهند و به نوعی مانند این چند هفته گذشته همان فیلم‌های از قبل اکران شده رده‌های اول تا پنجم پرفروش‌ها را قرق کرده‌اند.

روسی به کارگردانی امیرحسین ثقفی بعد از 4 هفته نمایش در 90 سالن سینما 120 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش 686 میلیون تومانی دست یابد و در جدول پرفروش‌های هفتگی جایگاهی بهتر از ششمی به دست نیاورده است.

چاقی به کارگردانی راما قویدل دیگر فیلم تازه اکران شده است در سومین هفته نمایش خود در 71 سالن سینما 84 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع با فروش 252 میلیون تومانی در رده نهم پرفروش ها قرار گیرد.

تازه‌ترین ساخته کامران قدکچیان با عنوان جانان نیز بعد از 6 هفته نمایش در 53 سالن سینما این هفته 30 میلیون تومان فروخت تا به مجموع 354 میلیون تومانی در گیشه دست یابد و در رده پانزدهم پرفروش‌ها قرار گیرد.

برمودا نیز در سومین هفته نمایش در 21 سالن سینما 12 میلیون تومان فروخت و در رده هجدهم قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی رهبر قنبری در مجموع نیز به فروش 30 میلیون تومانی رسیده است.

صدای منو می شنوید؟ به کارگردانی صادق پروین آشتیانی نیز در سومین هفته نمایش خود در 10 سالن سینما تنها یک میلیون تومان فروخته است. این فیلم در مجموع نیز با 1 میلیون تومان فروش در رده بیست و یکم جدول پرفروش‌های هفته قرار گرفته است تا در مجموع نیز فروش 3 میلیون تومانی را تجربه کند.

بررسی میزان 5 فیلم پرفروش هفته نیز تقریبا دست نخورده باقی مانده است و همچنان ایده اصلی در ششمین هفته اکران با نمایش در 130 سالن سینما 401 میلیون در رده نخست باقی ماند.

فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده نیز در هفتمین هفته فروش خود با 103 میلیون تومان در رده دوم قرار گرفت.

سرخپوست به کارگردانی نیما جاویدی نیز این هفته با فروش 215 میلیون تومان و با اختلاف اندک از فیلم چهارم در جایگاه سوم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

فیلم شبی که ماه کامل شد هم در پانزدهمین هفته اکران با نمایش در 72 سالن سینما 215 میلیون تومان فروخت و در رده چهارم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

آخرین ساخته رضا میرکریمی با عنوان قصر شیرین نیز در هشتمین هفته نمایش خود در 93 سالن سینما 131 میلیون تومان فروخته است و در رده پنجم قرار گرفت.

اما از صبح امروز نیز با اکران چهار فیلم شاه کش، مردی بدون سایه، کلوپ همسران و کروکودیل که عموما مایه‌های کمدی و اکشن (دو ژانر پُرطرفدار سینما) هم دارند باید دید که آیا این آثار می تواند علاوه بر رونق گیشه صدر جدول پرفروش‌ها را بعد از 6 هفته از ایده اصلی بگیرند یا نه؟

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها