کد خبر: 342569
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۳:۱۹
| |

شورای امنیت امروز دو پیشنویس قطعنامه آتش‌بس ادلب را به رای می‌گذارد

شورای امنیت قرار است امروز (پنجشنبه) پیشنویس دو قطعنامه درخصوص برقراری آتش بس در ادلب واقع در شمال غرب سوریه را به رای بگذارد.

شورای امنیت امروز دو پیشنویس قطعنامه آتش‌بس ادلب را به رای می‌گذارد
کد خبر: 342569
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۳:۱۹

اعتمادآنلاین| یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت امروز (پنجشنبه) در مورد پیشنویس دو قطعنامه جداگانه درخصوص آتش بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه رای‌گیری خواهد کرد. پیشنویس یک قطعنامه توسط روسیه و چین و دیگری توسط کویت، آلمان و بلژیک تهیه شده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: کویت، آلمان و بلژیک به عنوان هماهنگ کننده این موضوع در شورای امنیت، پیشنویس قطعنامه‌ای را مطرح کردند که خواستار آتش بس و بهبود وضعیت انسانی در ادلب است. همزمان روسیه و چین نیز پیشنویس قطعنامه دیگری را مطرح کردند.

پیش‌نویس قطعنامه روسیه و چین شامل نگرانی‌هایی نسبت به تناقض‌های موجود در بیانیه‌های سازمان ملل درخصوص درگیری‌ در منطقه کاهش تنش در ادلب است.

این پیش‌نویس همچنین بر این نکته تاکید دارد که برقراری آتش بس امکان ندارد شامل حملات علیه گروه‌های تروریستی فعال در سوریه شود.

کمیته حقیقت‌یاب، تحقیقات درخصوص حملات به پایگاه‌های انسانی در ادلب را در 30 سپتامبر آغاز خواهد کرد.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که این تحقیق عینی و شفاف خواهد بود و نهادهای سازمان ملل منتظر همکاری مثبت از سوی روسیه و دولت سوریه هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها