محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

‌گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت‌های تردد زائران در مرز شلمچه

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: امسال شاهد گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت‌های عبور و مرور و فضاهای مورد استفاده زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستیم و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است.

‌گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت‌های تردد زائران در مرز شلمچه
کد خبر: 342596
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۲:۰۷:۲۴

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز 28 شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در حمع خبرنگاران گفت: عملیات بهره‌برداری و توسعه در مرز شلمچه همزمان با تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری، گسترش گیت‌های خروجی مرز شلمچه برای کنترل گذرنامه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد ترددی روان از این مرز باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال شاهد گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت‌های عبور و مرور و فضاهای مورد استفاده زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستیم و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است.

اسلامی بیان کرد: سال گذشته ظرفیت پارکینگ برای 20 هزار خودرو در مرز شلمچه آماده‌سازی شده بود اما امسال با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی، این تعداد به 40 هزار خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تردد به وسیله قطار برای رسیدن به مرزها ادامه داد: با توجه به راه اندازی خط راه آهن تا منطقه صفر مرزی، زائران با استفاده از این ظرفیت می‌توانند از خرمشهر به پایانه مرزی شلمچه منتقل شوند.

اسلامی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی، باید تمام پیش بینی‌های لازم صورت انجام شود، گفت: تمام برنامه‌ریزی های صورت گرفته در راستای این است که شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای در بازه زمانی سفر زائران اربعین حسینی نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد زائران اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه، عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، امسال نیز این زائران از مرز شلمچه تردد خواهند کرد و تمهیدات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

محمد اسلامی امروز 28 شریورماه پیش از ظهر امروز از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان شد و سپس به منظور بازدید از آخرین وضعیت پایانه مرزی شلمچه و آماده سازی خدمات برای زائران اربعین حسینی وارد این پایانه شد.

وی قرار است امروز همچنین از پایانه مرزی چذابه نیز دیدن کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها