اصلاحات اقتصادی اروپا به کجا رسید؟

راهبرد اصلاحات اقتصادی اروپایی‌ها؛ برنامه «یونکر» با سه هدف اساسی/ جذب حدود 430 میلیارد یورو سرمایه برای توسعه و پیشرفت حدود 972 هزار شرکت استارت‌آپی

اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده بر اساس طرح اصلاحات اقتصادی که به برنامه یونکر معروف است، حدود 430 میلیارد یورو جذب سرمایه خواهد داشت. این سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه و پیشرفت حدود 972 هزار شرکت استارت‌آپی متمرکز خواهد شد.

راهبرد اصلاحات اقتصادی اروپایی‌ها؛ برنامه «یونکر» با سه هدف اساسی/ جذب حدود 430 میلیارد یورو سرمایه برای توسعه و پیشرفت حدود 972 هزار شرکت استارت‌آپی
کد خبر: 342622
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب غدیری- به دنبال آخرین جلسه هیات‌مدیره بانک سرمایه‌گذاری اروپایی که در نیمه سپتامبر برگزار شد، انتظار می‌رود برنامه اصلاحات اقتصادی اروپا که به برنامه «یونکر» معروف است حدود 433.2 میلیارد یورو سرمایه‌ جذب کند. بر اساس تصمیم اخیر این هیات‌مدیره، حدود 972 هزار شرکت استارت‌آپی با کسب‌وکار کوچک یا متوسط از این سرمایه‌گذاری‌ها منتفع می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از روزنامه «نیو یوروپ»، این توافقات که در ماه سپتامبر و ذیل برنامه یونکر نهایی شد ارزشی بالغ بر 79.7 میلیارد یورو خواهد داشت و 28 عضو اتحادیه اروپا را شامل می‌شود. پنج کشور اول، که بر اساس درآمد ناخالص داخلی طبقه‌بندی می‌شوند، عبارت‌اند از یونان، استونی، پرتغال، بلغارستان و لتونی.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌ها و پروژه‌های نوآورانه 57.8 میلیارد یورو تخصیص داده و انتظار می‌رود 262.6 میلیارد یورو دیگر نیز جذب کند. این در حالی است که صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی برای تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حدود 21.9 میلیارد دلار اختصاص می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود حدود 170 میلیارد یورو دیگر جذب سرمایه داشته باشد.

برنامه یونکر

برنامه یونکر چیست؟

اتحادیه اروپا از زمان بحران اقتصادی و مالی جهانی از سرمایه‌گذاری پایین رنج برده است. احساس نیاز برای تلاش‌های جمعی و هماهنگ در سطح کشورهای این قاره برای معکوس کردن این روند و قرار دادن اروپا در مسیر احیای اقتصادی باعث شد کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال راهی باشند تا تأمین منابع لازم همزمان با حمایت‌های مالی در این قاره تسهیل شود.

برنامه سرمایه‌گذاری برای اروپا که به برنامه یونکر معروف شده، سه هدف عمده را دنبال می‌کند: حذف موانع سرمایه‌گذاری؛ فراهم کردن دسترسی کافی برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ها؛ و هوشمندتر کردن استفاده از منابع مالی. به همین ترتیب این برنامه سه ستون اصلی دارد:

نخست، صندوق اروپایی برای سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک (EFSI)، که تضمین اتحادیه اروپا برای بسیج سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را ارائه می‌دهد. این کمیته همراه با شریک استراتژیک خود، گروه بانک سرمایه‌گذاری اروپایی (EIB) فعالیت می‌کند.

دوم، هاب مشورتی سرمایه‌گذاری اروپایی و پورتال پروژه سرمایه‌گذاری اروپایی که کمک فنی لازم و شفافیت سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده و در نتیجه کمک می‌کنند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به واقعیت تبدیل شوند. این هاب حاصل همکاری مشترک با گروه بانک سرمایه‌گذاری اروپایی است.

سوم، بهبود محیط کسب‌وکار با حذف موانع قانون‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در سطح ملی و در سطح اتحادیه اروپا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها