کد خبر: 342648
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۵:۳۵:۲۳
| |

کریس مایر، مدیر گروه اقدام در پنتاگون: 

به ارسال تسلیحات برای کردهای سوریه ادامه می‌دهیم

به رغم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، کریس مایر، مدیر گروه اقدام در پنتاگون، اعلام کرد، ایالات متحده ارسال تسلیحات و خودروهای نظامی به کردهای سوریه برای مبارزه با داعش را ادامه می‌دهد.

به ارسال تسلیحات برای کردهای سوریه ادامه می‌دهیم
کد خبر: 342648
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۵:۳۵:۲۳

اعتمادآنلاین| کریس مایر، مدیر گروه اقدام در پنتاگون گفت:‌ ما به فراهم نمودن اسلحه و خودروهای طراحی شده جهت تامین نیازهای "نیروهای سوریه دموکراتیک" و به ویژه برای کمک به انجام ماموریت آنها در نابودی داعش ادامه می‌دهیم.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مایر در نشست خبری گفت:‌ ما در مورد ماهیت این کمک‌ها بسیار شفاف هستیم و ماهانه گزارشی را درباره ماهیت این سلاح‌ها و خودروها به ترکیه ارائه می‌دهیم.

اظهارات این مقام آمریکایی درپی تهدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در خصوص انجام حمله با هدف از بین بردن تهدید یگان‌های مدافع خلق کرد مورد حمایت آمریکا مطرح شد.

مایر درباره پیشرفت ایجاد شده توسط آمریکا و ترکیه در منطقه کاهش تنش گفت: منطقه امن «یک سازوکار امنیتی» است که ارتش‌های ترکیه و آمریکا پنج پرواز مشترک با بالگرد بر فراز آسمان آن انجام داده‌اند.


وی همچنین اظهار داشت، برخی نیروهای عرب جایگزین کردها در منطقه حائل شده‌اند اما نیروهای یگان‌های مدافع خلق همچنان در این منطقه حضور دارند.

این مقام پنتاگون در پاسخ به امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان برای اقامت در این منطقه امن طبق پیشنهاد آنکارا گفت:‌واشنگتن مخالف هرگونه بازگشت اجباری آوارگان است.

مایر افزود: رویکرد ایالات متحده همچون سابق است. هدف ما بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان است و این امر جز با "حمایت آمریکا و سازمان‌های غیر دولتی دیگر و با همکاری ترکیه و شرکای ما در سوریه" محقق نمی‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها