کد خبر: 342653
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۲:۳۵
| |

سرخو، فعال سیاسی اصلاح طلب:

 تا زمانی که آمریکا به تعهد برجام بازنگشت مذاکره‌ای در کار نیست/ ارتباط با کشورهایی که ما را قبول دارند زمینه ساز تشکیل واحد پول مشترک است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ارتباط با کشورهایی که به چارچوب‌های ما احترام می‌گذارند فرصت خوبی برای تشکیل روابط اقتصادی با واحد پولی مشترک است. ولی چون آمریکایی‌ها نشان دادند پایبند به توافقات خود نیستند؛ مذاکره جدیدی در کار نیست.

 تا زمانی که آمریکا به تعهد برجام بازنگشت مذاکره‌ای در کار نیست/ ارتباط با کشورهایی که ما را قبول دارند زمینه ساز تشکیل واحد پول مشترک است
کد خبر: 342653
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۲:۳۵

اعتمادآنلاین| محسن سرخو، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دستگاه دیپلماسی ما در سال‌های اخیر فعالیت‌های مثبت بسیار خوبی داشته و در بسیاری از موضوعات شاهد بودیم این دستگاه فقط به اقدامات انفعالی بستنده نکرده؛ بلکه ابتکارات خوبی در حوزه سیاست خارجی از خود نشان داده است.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما با ابتکارات خود توانسته پیام مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را در موضوعات اخیر و در مقابل تحریم‌های ظالمانه بویژه تحریم‌های اقتصادی به خوبی به دنیا منعکس کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به عدم همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا در خصوص خروج از برجام گفت: تا الان آمریکا که با اروپا روابط ویژه نظامی و اقتصادی داشته نتوانسته آن ها را به خروج از برجام راضی کند.

ترامپ با سیاست‌هایش نتوانسته محبوبیتی در عرصه بین‌الملل به دست بیارود من معتقد هستم این وضعیت مدیون اقدامات و موضع گیری‌های به جایی بوده که دستگاه‌ دیپلماسی ما با نظر ریاست جمهور ی و در راس آن زیر نظر مقام معظم رهبری انجام داده است.

وی همچنین گفت: در اجلاس سازمان ملل متحد قطعا رئیس جمهور می‌تواند درباره بدعهدی دولت آمریکا و خروجش از تعهدات چند جانبه‌ای که با تایید سازمان ملل اجرایی شده بود حرف بزند. ایشان می تواند به اختلافات داخلی در آمریکا برسر مناسبات بین المللی نیز اشاره کند.

سرخو سپس تاکید کرد: از آنجا که آمریکایی‌ها نشان دادند پایبند به توافقات خود نیستند؛ لذا مذاکره و توافق جدیدی هم تا زمانی که به مذاکره قبلی بر نگردد نمی تواند ایجاد شود و پا برجا بماند. از نظر منطقی آمریکایی‌ها باید این را بپذیرند زمانی به مذاکره با آن‌ها توجه می شود که به تعهدات قبلی خود احترام بگذارند.

این فعال سیاسی گفت: یک بخش اجلاس‌های بین‌المللی نشست‌های رسمی است و یک بخشش نشست‌های دو جانبه و چند جانبه است که در کنار اجلاس رسمی صورت می گیرد. قطعا حضور فعالانه در نشست کشورهای اسلامی و غیرمتعهد می تواند آثار بسیار مثبتی را برای برون رفت از شرایط بد اقتصادی به همراه داشته باشد و زمینه کمیسیون‌های مشترک را ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: ارتباط با کشورهای دنیا که به چارچوب‌های نظام ما احترام می‌گذارند فرصت خوبی برای تشکیل روابط اقتصادی با واحد پولی مشترک است. از این طریق بخشی از مشکلات کشور نیز برطرف می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها