توده هوای خنک وارد شمال کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از نفوذ توده هوای خنک و کاهش 12 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

توده هوای خنک وارد شمال کشور می‌شود
کد خبر: 342745
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۹:۳۲:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ احد وظیفه با اشاره به اینکه تا ظهر فردا (شنبه 30 شهریور) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه (31 شهریور) با نفوذ توده هوای خنک، کاهش دما بین 7 تا 12 درجه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل خواهیم داشت، ادامه داد: در این مدت بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (اول و دوم مهر ماه)، در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وظیفه، همچنین با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، گفت: فردا (شنبه 30 شهریور)، آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه 36 درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه 24 درجه سانتیگراد است. همچنین پس‌فردا (یکشنبه 31 شهریور)، هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 33 و 22 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها