بهروز نامداری، کارشناس حوزه نفت:

خریداران نفت تا حدی ترسیده‌اند/ ذخایر نفتی امریکا و عربستان جلوی نوسان قیمت را خواهد گرفت

بهروز نامداری، کارشناس حوزه نفت گفت: خریداران نفت تا حدی ترسیده‌اند، بنابراین تاثیر حادثه روی قیمت قطعا افزایشی خواهد بود.

خریداران نفت تا حدی ترسیده‌اند/ ذخایر نفتی امریکا و عربستان جلوی نوسان قیمت را خواهد گرفت
کد خبر: 342751
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز نامداری، درباره تاثیر اتفاقات اخیر تاسیسات نفتی عربستان بر قیمت‌ها گفت: با وجود ذخایر استراتژیک امریکا و همچنین ذخایری که خود عربستان دارد، جلوی نوسان قیمت گرفته می‌شود.

وی درباره امکان استفاده ایران از این فرصت برای فروش بیشتر نفت گفت: موقعی که بازار احساس کند منابع تامین دچار نقصان شده دنبال منابع جدید می‌گردد قطعا این اتفاقات برای ما فرصت است که بتوانیم نفت خود را بفروشیم ولی تصور بنده این است کسانی که مانع فروش نفت ما شدند در این شرایط فشارها را روی خریداران بیشتر کنند تا از احتمال استفاده ایران از این فرصت ممانعت کنند.

این کارشناس حوزه نفت تصریح کرد: مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار نفت زیاد است برخی فاکتورها واقعی و برخی دیگر جو روانی بازار است. در حادثه عربستان جو روانی بزرگتر از واقعیت است، بخصوص اینکه این جریان احتمال تنش گرم و فیزیکی را در خاورمیانه بالا برده و می‌تواند درصد بیشتری از قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: خریداران نفت تا حدی ترسیده‌اند، بنابراین تاثیر حادثه روی قیمت قطعا افزایشی خواهد بود.

نامداری یادآور شد: با توجه به اینکه نیمی از سهام آرامکو امریکایی است بازگشت به تولید به سرعت انجام می‌شود زیرا به لحاظ فنی و تکنیکال تعویض و تعمیر سریع انجام می‌شود.

اما جو روانی و تنشی که رخ داده تا چه حد ادامه‌دار باشد، قابل تامل است. ضمن اینکه اعلام اینکه از چه ناحیه‌ای آسیب وارد شده در این پروسه بسیار تاثیرگذار است، عربستان باید صریح و روشن قضیه را روشن کند تا تبعات آن را ببینیم.

وی تاکید کرد: اگر خطر برخورد نظامی کاهش یابد، موضوع یکماهه جمع می‌شود، اما اگر به سمتی سوق یابد که برخورد نظامی را افزایش دهد حل و فصل آن زمان می‌برد و قیمتها فعلا به ثبات نمی‌رسد.

این کارشناس حوزه نفت گفت: قیمت‌ها قبل از این حادثه بین 56 تا 65 دلار در نوسان بود شوک اولیه و شرایط روانی بر افزایش حدود 10 دلاری موثر بود، اما اینکه دلایل حادثه شفاف بیان شود در روند قیمت بسیار موثر خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها