قشقایی:

تمام تلاش خود را انجام دادم تا دست خالی به ایران برنگردم

دارنده مدال نقره قهرمانی 2019 جهان در رشته وزنه‌برداری گفت: دسته 55 کیلوگرم غیر المپیکی است و برای حضور در المپیک 2024 باید به دسته 61 کیلوگرم بروم.

تمام تلاش خود را انجام دادم تا دست خالی به ایران برنگردم
کد خبر: 342761
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۹:۴۵:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ حافظ قشقایی که پس از 40 سال طلسم بی مدالی ایران را در دسته 55 کیلوگرم شکسته است اظهار داشت: تجربه نخستم بود و سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بالا بود. دومین دوره‌ای است که رقابت در دسته 55 برگزار می‌شود. تمام تلاش خود را انجام دادم تا دست خالی به ایران برنگردم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم یک مدال نقره را در این وزن کسب کنم؛ این مدال در تجربه نخست جهانی برایم ارزشمند است.

دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان در تایلند افزود: رقیبان قدرتمندی از کره شمالی، ویتنام و قزاقستان داشتم. وزنه بردار کره‌ای در این دسته یک نابغه به شمار می‌رود و چند مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد. او در حرکت 2 ضرب توانست سه برابر وزنه خود مهار کند و رکورد جهان را نیز چهار کیلوگرم ارتقا داد.

ملی‌پوش دسته 55 کیلوگرم در زمینه عملکرد خود در رقابت‌های جهانی تایلند یادآور شد: هر چند که از نظر برخی از کارشناسان مدالم فراتر از انتظار بود اما باور دارم در این رقابت ها حقم بیش از یک مدال بود. در حرکت یک‌ضرب به خاطر کم کردن وزن زیاد در اردوها، نتوانستم رکورد شخصیم را تکرار کنم. رکورد من 120 کیلوگرم است که اگر مهار می کردم بدون شک سه مدال به من می‌رسید.

وی در زمینه برنامه های خود برای آینده گفت: مسابقات زیادی در پیش رو است و باید برای آنها برنامه ریزی بلندمدت داشته باشم. به احتمال زیاد در دسته 61 کیلوگرم وزنه خواهم زد تا بتوانم در المپیک 2024 پاریس، بازی های آسیایی 2022 هانگژو شرکت کنم. همچنین تلاشم این است که در قهرمانی آسیا مدال مرغوب‌تری کسب کنم.

قشقایی با اشاره به طلسم شکنی پس از 40 سال گفت: در دهه‌های گذشته تک ستاره هایی در سبک وزن ها بودند اما موفقیت‌های آنان در رقابت های جهانی چشمگیر نبوده است. امیدوارم این طلسم شکنی به تک مدال من منتهی نشود بلکه آغازی بر مدال آوری در دسته‌های پایین وزنه‌برداری باشد. نهایت تلاش را دارم تا موفقیت تداوم داشته باشد.

قشقایی ملی‌پوش دسته 55 کیلوگرم ایران روز چهارشنبه در حرکت 2 ضرب با مهار وزنه 249 کیلوگرمی توانست مدال نقره این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند. مدال نقره سبک وزن جهان، بعد از گذشت بیش از 40 سال برای وزنه‌برداری ایران به دست آمد.

محمد نصیری سال 1976 در رقابت های جهانی مونترال کانادا صاحب نشان برنز جهان شده بود و بعد از او تا به امروز هیچ یک از سبک وزن های ایرانی مدالی در جهان کسب نکرده بودند.

نفرات برتر دسته 55 کیلوگرم:

1-اوم یون چول از کره شمالی با رکورد 128 یک ضرب، 166 دوضرب و مجموع 294 کیلوگرم( سه مدال طلا)

2- ایگور سان از قزاقستان با رکورد 120 یک ضرب، 146 دوضرب و مجموع 266 کیلوگرم( نقره مجموع و برنز یک ضرب)

3-عبدالرحیم السالم از عربستان با رکورد 118 یک ضرب، 147 دوضرب و مجموع 265 کیلوگرم( 2برنز دوضرب و مجموع)

4-توان نگویین از ویتنام با رکورد 120 یک ضرب، 143 دوضرب و مجموع 263 کیلوگرم( نقره یک ضرب)

.

7-حافظ قشقایی از ایران با رکورد 111 یک ضرب، 149 دوضرب و مجموع 260 کیلوگرم( نقره دوضرب)

اوم یون چول وزنه بردار کره شمالی با مهار وزنه 166 کیلوگرم رکورد دوضرب جهان را که در اختیار خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقا داد. وی در مجموع وزنه 294 را مهار کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها