ارسال پاتریوت و نظامیان آمریکایی بیشتر به عربستان منتظر موافقت ترامپ

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که طرح اعزام نظامیان و ارسال سامانه پاتریوت به عربستان سعودی منتظر موافقت رئیس جمهور آمریکا است.

ارسال پاتریوت و نظامیان آمریکایی بیشتر به عربستان منتظر موافقت ترامپ
کد خبر: 342780
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع در وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با طرح وزارت دفاع برای تامین سامانه‌‌های پدافندی آمریکایی برای عربستان سعودی موافقت کند، نظامیان آمریکایی بیشتری به عربستان اعزام خواهند شد.

این منبع که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد افزود که انتظار می‌رود وزارت دفاع گزینه های نظامی محدودی را طی روزهای آینده به ترامپ ارائه دهد وامکان دارد که در میان این طرح‌ها ارسال سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت آمریکایی و نیروهایی برای راه اندازی آنها به عربستان سعودی از جمله آنها باشد.

در حال حاضر آمریکا سامانه های پدافندی پاتریوت را در پایگاه هوایی امیر سلطان در عربستان مستقر کرده تا در آنجا از نیروهای آمریکایی محافظت کند.

یک منبع نیز افزود که سامانه های پاتریوت دیگر در منطقه خلیج فارس نیز وظیفه حمایت از نیروها و تجهیزات آمریکایی‌ها در منطقه را داشته و امکان انتقال آنها به عربستان سعودی وجود ندارد.

این طرح در حالی مطرح می شود که چند روز از حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو و ناتوانی پدافند پیشرفته‌ عربستان در رهگیری پهپادهای یمنی می گذرد.

در این حمله دو پالایشگاه بقیق و خریص مورد حمله قرار گرفته و طی آن نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها