بیدود برای دانش‌آموزان رایگان می‌شود؟

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: رایگان شدن دوچرخه‌های بیدود برای دانش آموزان باید از سوی شرکت بیدود انجام شود و شهرداری تهران هیچ برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

بیدود برای دانش‌آموزان رایگان می‌شود؟
کد خبر: 342800
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۰:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ علی پیرحسینلو، مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر رایگان شدن دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود برای دانش آموزان گفت: شهرداری تهران به‌صورت مستقیم در موضوع دوچرخه‌های اشتراکی بیدود ذی‌مدخل نیست و اگر قرار بر رایگان شدن بخشی از خدمات این دوچرخه های اشتراکی باشد،این تصمیم باید از طرف شرکت مذکور گرفته شود.

او با اشاره به ارائه برخی از پیشنهادها از سوی شهرداری تهران به شرکت بیدود برای ارائه تسهیلات به برخی از افراد و نهادها گفت: برای مثال چندی پیش شهردار تهران پیشنهادی مبنی بر رایگان شدن هزینه سفر در روزهای سه‌شنبه را مطرح کرد که این پیشنهاد با کمی تغییر مورد قبول واقع شد.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اگر قرار بر ارائه تسهیلات به دانش آموزان برای استفاده رایگان از دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود باشد باید این اقدام از طرف شرکت بی‌دود انجام شود و شهرداری تهران هیچ برنامه ای به منظور رایگان شدن دوچرخه های بیدود برای دانش آموزان ندارد.

پیرحسینلو در توضیح برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای دانش آموزان گفت: 2 برنامه‌ای که شهرداری تهران برای دانش آموزان در دستور کار دارد، نصب دوچرخه‌بند در مدارس و مناسب سازی معابر در مسیر خانه تا مدرسه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این 2 اقدام در مهر سال 98 نهایی و تکمیل می‌شود یا خیر گفت: موضوع نصب دوچرخه‌بند در مدارس پایتخت از پیش آغاز و همچنان ادامه دارد و اگر وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را انجام دهد این اقدام (نصب دوچرخه‌بند در مدارس) تسریع می‌شود.

پیرحسین لو با اشاره به اینکه طبق سند جامع توسعه دوچرخه سواری سه گروه هدف دارد گفت: افارد شاغل، دانش آموزان و دانشجویان سه گروه هدف برای توسعه دوچرخه سواری است که شهرداری تهران توجه ای ویژه ای به این 3 گروه دارد.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برنامه‌ دیگری که به طور جد از سوی مدیریت شهری پیگیری می‌شود بحث ایمن‌سازی مسیر خانه تا مدرسه دانش آموزان برای دوچرخه سواری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها