رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور:

امسال ترافیک مهرماه نخواهیم داشت

جمالی نژاد درباره تمهیدات مدیریت شهری برای ترافیک روز‌های ابتدایی آغاز سال تحصیلی جدید توضیحاتی داد.

امسال ترافیک مهرماه نخواهیم داشت
کد خبر: 342830
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۱:۱۷:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور درباره آخرین تمهیدات مدیریت شهری برای استقبال از مهر و مدیریت ترافیک روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید، گفت: یکی از ویژگی‌های سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، تکمیل بخشی از دو خط 6 و 7 مترو تهران است که طول 5.9 کیلومتری اضافه شده به آن می‌تواند بخشی از بار ترافیک اول مهر را کاهش دهد.

رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در پاسخ به این سوال که سر فاصله رسیدن قطار‌ها در خط 7 و دیگر خطوط مترو تهران چند دقیقه است؟ گفت: قطار‌ها در ناوگان خط 7 مترو تهران با سر فاصله 10 دقیقه و در دیگر خطوط مترو با همان سر فاصله 4 دقیقه به جابه‌‎جایی مسافران اقدام می‌کنند.

جمالی نژاد با تأکید بر اهمیت ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در جابه‌جایی شهروندان برای کاهش ترافیک معابر، تصریح کرد: خوشبختانه برای سال تحصیلی 98_99 اتوبوس‌های خراب نیز تعمیر شدند که با اضافه شدن آن‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، نزدیک به 90 درصد از ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در آغاز فصل مدارس است.

او در پاسخ به این سوال که آیا کارگاه‌های عمرانی سطح شهر مانند پل گیشا و زیرگذر استاد معین موجب ایجاد گره ترافیکی در معابر نمی‌شود، گفت: باید اعلام کنم که در کارگاه عمرانی گیشا سطح صفر پروژه هفته آینده تحویل می‌شود و تنها تکمیل تونل شرقی و غربی آن باقی می‌ماند.


رئیس سازمان بهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور ادامه داد: کارگاه عمرانی زیرگذر استاد معین نیز نسبت به سال قبل تغییر ترافیکی ندارد و پروژه همچنان در حال تکمیل است.

جمالی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا با شروع فصل پاییز و اجرای حلقه دوم ترافیک (طرح کنترل آلودگی هوا) در فصل جدید در روزهای ابتدایی سال جدید آموزشی افزایش ترافیک نخواهیم داشت؟ تأکید کرد: در طرح حلقه دوم ترافیک (طرح کنترل آلودگی هوا) تعداد روز‌های تردد رایگان 20 روز در هر فصل در نظر گرفته شده است که امکان انتقال سهمیه به فصل دیگر وجود ندارد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود فصل پاییز همچون تابستان شهروندان تعداد روز‌های سهمیه رایگان تردد خود در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک را مدیریت کنند، در این صورت به طور حتم ازدحام ترافیکی را در دو هفته اول مهر نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها