«‌هیات نمایندگان» نماینده آلبانی در اسکار شد

«هیات نمایندگان»‌ به کارگردانی «بوجار الیمانی» به عنوان نماینده رسمی آلبانی در بخش بهترین فیلم ‌بین‌المللی جوایز اسکار 2020 معرفی شد.

«‌هیات نمایندگان» نماینده آلبانی در اسکار شد
کد خبر: 342903
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| داستان فیلم «هیات نمایندگان» که محصول مشترک «‌فرانسه»، «یونان» و «کوزوو» است،‌ در اکتبر سال 1990 به وقوع می‌پیوندد.

«هیات نمایندگان» به نویسندگی «آرتان مینارولی» داستان یک هیات نمایندگان اروپایی را روایت می‌کند که برای نظارت بر اصلاحات سیاسی به «تیرانا» سفر می‌کنند.

این درام سومین ساخته‌ «‌بوجار الیمانی» محسوب می‌شود که به عنوان نماینده به جوایز اسکار معرفی می‌شود.

پیش‌تر فیلم‌ «عفو عمومی»‌ در سال 2011 و «کروم» در سال 2016 از این کارگردان به عنوان نماینده آلبانی به جوایز اسکار معرفی شده بودند.

«آلبانی» از سال 1996 نمایندگان خود را به جوایز اسکار معرفی کرده، اما تاکنون در هیچ دوره ای از این جوایز به عنوان نامزد برگزیده نشده است.

«هیات نمایندگان» جایزه «گرند پری» جشنواره بین‌المللی فیلم «‌ورشو»‌ را در سال 2018 به خود اختصاص داده است.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، اول اکتبر 2019 (10 مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2020 روز 13 ژانویه (23 دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه، 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها