امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش:

برگزاری رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه در منطقه جنوب

فرمانده نیروی هوایی ارتش از برگزاری رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه در بندرعباس در 31 شهریور امسال خبر داد و گفت: رژه هوایی نوعی قدرت‌نمایی و حاصل آموزش‌های با کیفیت و طرح‌ریزی‌های عملیاتی بسیار قوی است.

برگزاری رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه در منطقه جنوب
کد خبر: 342921
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۳:۴۴

اعتمادآنلاین| امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش با یادآوری اینکه نیروهای مسلح در مناسبت‌های مختلف اقدام به نمایش رژه می‌کنند، گفت: نیروی هوایی نیز در چنین برنامه‌هایی به صورت پرواز جمع یا پرواز تک فروندی، مانورهای آکروباتیک اجرا می‌کنند که پروازهای گروهی جنگنده‌ها و پرواز تک فروندی هواپیمای کوثر در 29 فروردین امسال از این نمونه‌ها بود.

وی در تشریح نکته‌های پروازهای نمایشی افزود: هدف پروازهای رژه‌ای، قدرت نمایی است؛ پروازهای جمع از ظرافت‌های بسیار بالایی برخوردار است و خلبان این نوع پروازهای رژه‌ای، هنرمندی است که نقش لیدری و رهبری را بر عهده دارد. این خلبان‌ها باید بسیار حساس، ظریف و هنرمندانه پرواز کنند، چراکه چند فروند هواپیمای نظامی هم در اطراف بال جنگنده‌ به پرواز در می‌آیند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه خلبان‌های جنگنده‌ها باید به تمامی نواسانات هوایی، گردش‌ها و حرکت‌های هواپیمای لیدر دقت کنند، گفت: ظرافت در چنین پروازهایی، مجموعه جنگنده‌ها را به صورت گروهی واحد و توانمند نمایش می‌دهد که حاصل تلاش، آموزش با کیفیت لجستیکی، فنی و مهندسی و طرح ریزی عملیاتی بسیار قوی سال‌های گذشته خلبان‌هاست.

امیر نصیرزاده درباره ظرافت‌های برنامه‌ریزی عملیاتی رژه افزود: در رژه تهران، جنگنده‌ها از پایگاه‌های همدان، اصفهان یا شیراز حاضر می‌شوند و همه آنها باید در منطقه‌ای با سرعتی حدود 800 کیلومتر بر ساعت پرواز کنند؛ این گونه پروازها با فاصله‌های زمانی چند ثانیه‌ای انجام می‌شود که بی‌دقتی در آنها موجب برخوردهای هوایی خواهد شد.

وی افزود: خلبان پرواز جنگنده تک فروندی، بسیار متفاوت از پرواز غیر نظامی باید با جسارت، شجاعت و حالت تهاجمی اقدام به مانور آکروباتیک کند که این موضوع هم پیچیدگی ویژه‌ای دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خبر داد: برنامه رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه امسال در منطقه جنوب کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها