آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

هپکو قربانی بی‌برنامگی مدیران و روند غلط خصوصی‌سازی است/ از ابتدا مخالف واگذاری هپکو بودم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: هپکو قربانی بی‌برنامگی مدیران و روند غلط خصوصی‌سازی است به طوری که از ابتدا مخالف واگذاری هپکو بودم.

هپکو قربانی بی‌برنامگی مدیران و روند غلط خصوصی‌سازی است/ از ابتدا مخالف واگذاری هپکو بودم
کد خبر: 342967
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۷:۱۲:۴۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به موضوعات و مسائل مربوط به شرکت هپکوی اراک بیان کرد: افتخار می‌کنیم که امروز میزبان دانشجویانی از تهران و دیگر شهرهای کشور هستیم که به منظور پیگیری مشکلات و همدرددی با جامعه کارگری هپکو به این استان آمده‌اند.

وی افزود: بنده مخالفت خود را در سال 96 و از همان اول که هپکو را به این فرد برای مدیریت این کارخانه اعلام کردم و خواستار برنامه و راهکار این افراد برای این شرکت بزرگ شدم که در آن زمان سرپرست استانداری در دو برگ که شامل برنامه مد نظر برای شرکت هپکو بود ارائه کرد که البته قانع کننده نبود.

دری نجف آبادی تصریح کرد: تا به حال دو نامه به محضر مقام معظم رهبری پیراموتن موضوع شرکت هپکو تقدیم کرده ام که یکبار نیز برای سایر صنایع استان به معظم له نامه تقدیم گردید و آخرین باری هم که رهبرمعظم انقلاب اسلامیرا در جریان قرار دادم، چهارشنبه گذشته بود البته بیش از این که نصیحت کنم کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم زیرا مسئولیت اجرایی ندارم و نمی‌توانم در تصمیمات دخالت داشته باشم.

امام جمعه اراک بیان کرد: بارها چه در چندین باری که رئیس بازداشت شده خصوصی سازی و چه 4 وزیر دولت به استان سفر داشته اعلام کردم که این کار اشتباه است و باید با قرار دادن مدیر و هیئت مدیره لایق این شرکت بزرگ را سامان بخشید که البته در خصوص کارگران به مسئولین استانی از جمله رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان خواستار برخوردی توام باصبر و همراهی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: از سویی، کارگران حوصله کنند و مسیر ریل راه آهن را نبندند و از توهین کردن بپرهیزند چرا که این کارها به مصلحت نیست و خلاف اخلاق و شرع است البته ما نیز مانند کاگران و همراه با آنان هستیم زیرا یکی از اعتراضات کارگران به رئیس هیئت مدیره است، به طوری که همان فردی که از سه سال پیش تا به حال ما را اسیر کرده، همچنان رئیس هیئت مدیره است، بنابراین از مسئولین مرتبط درخواست دارم تا اگر ممکن است برای این فرد تدبیری اندیشیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی گفت: کنگره ملی تبیین نقش امام(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی در روز یازدهم مهرماه در اراک با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود بنابراین، همگی باید دست به دست یکدیگر داده و برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن آن تلاش کنیم.

دری نجف‌آبادی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، افزود: باید در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس به تکریم هر چه بیشتر نیروهای مسلح پرداخته شود زیرا همین نیروها پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را زمین‌گیر کرده و عامل اقتدار و امنیت این مرز و بوم هستند.

وی افزود: این اقتدار سبب شده تا نیروهای مسلح دیگر کشورهای اسلامی همچون نیروهای یمنی، حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق نیز احساس قدرت کرده و در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند و به یاری خدای متعال و براساس وعده الهی، شاهد پیروزی‌های روزافزون جبهه مقاومت در سراسر دنیا باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: مردم بزرگ و مقتدر ما با فشارهای آمریکایی ها تسلیم نمی‌شوند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرموده‌اند هیچ نوع مذاکره‌ای و در هیچ سطحی با این کشور صورت نمی‌گیرد مگر آنکه به برجام برگردند در آن صورت با آمریکا نیز به عنوان یکی از اعضای برجام و در چارچوب آن صحبت می‌شود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی بیان کرد: همه ملت های مسلمان خصوصا دو ملت ایران و عراق باید با یاری یکدیگر در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این تجمع میلیونی سهیم باشند، البته این تجمع صرفا محدود به مسلمانان نمی شود و اقلیت‌های دینینیز به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌آیند چرا که مکتب امام سحین(ع) مکتب عزت و شرف و مبارزه با ظلم است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید و تبیین فرمودند همه شرکت کنندگان در این تجمع باید با بصیرت خود هیچ بهانه‌ای به دست دشمن نداده و آب به آسیاب دشمن نریزند و با وحدت خود عظمت و صلابت تمدن بزرگ اسلامی را نمایش دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها