کد خبر: 342982
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۸:۱۳:۳۷
| |

بازار نفت عربستان سعودی در حال تجزیه/ بازگشت آرامکو به بازار نفت قابل پیش‌بینی نیست؟

حمله به آرامکو بخشی از عرضه نفت در بازارهای جهانی را کاهش داد. برای جایگزین کردن این بخش از عرضه نفت برخی کشورهای جهان می توانند سریعا اقدام کنند.

بازار نفت عربستان سعودی در حال تجزیه/ بازگشت آرامکو به بازار نفت قابل پیش‌بینی نیست؟
کد خبر: 342982
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۸:۱۳:۳۷

اعتمادآنلاین| بلومبرگ در گزارشی به بررسی کشورهایی پرداخته است که در صورت طولانی شدن روند احیای تولید 5.7 میلیون بشکه در روز عربستان سعودی را که در نتیجه حمله به تاسیسات پالایش ابقیق و میدان نفتی خریص از دست رفته است، جبران کنند.

مقامات شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی درباره روند احیای تولید خوش بینی کمتری پیدا کرده اند. حداکثر ظرفیت مازاد تولید که ممکن است در هفته های آینده اضافه شود، حدود 3.9 میلیون بشکه در روز است.

این آمار خوش بینانه ارزیابی شده است و شامل ازسرگیری تولید منطقه بی‌طرف است که مشترکا بین عربستان سعودی و کویت قرار دارد و همچنین شامل استفاده از مازاد ظرفیت تولید خود عربستان سعودی است که عمده آن باید همچنان در تاسیسات ابقیق یا خریص فرآوری شود و بنابراین غیرقابل استفاده است.

برخی کشورها نیز می توانند برای جایگزین کردن 5.7 میلیون بشکه نفت روزانه آرامکو که از بازار نفت جهانی کم شده است تولید خود را بالاتر برده و پاسخگوی تقاضای بین المللی نفت باشند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها