کد خبر: 342995
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا قیام در مصر مجدداً آغاز شده است؟/ سرزمین فرعون‌ها آبستن حوادث تازه

هنوز هواپیمای عبدالفتاح سیسی به نیویورک مقر سازمان ملل متحد نرسیده که اخباری در مورد قیام مردمی علیه سیاست‌های او به جهان مخابره می‌شود.

آیا قیام در مصر مجدداً آغاز شده است؟/ سرزمین فرعون‌ها آبستن حوادث تازه
کد خبر: 342995
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هنوز هواپیمای عبدالفتاح سیسی به نیویورک مقر سازمان ملل متحد نرسیده که اخباری در مورد قیام مردمی علیه سیاست‌های او به جهان مخابره می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین رسانه‌های عربی از جمله رسانه‌های همسو با سیاست‌های سیسی خبر دادند: برای اولین بار طی سه سال گذشته تظاهرات ضددولتی در چند شهر مصر به راه افتاد در حالی که شبکه‌های اجتماعی تصاویری از شعارهای مردم علیه سیسی را منتشر و برخی از فعالان اقدام به پخش مستقیم می‌کنند.

این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که هشتگ «ارحل_یا_سیسی» به ترند صفحات اجتماعی مصری تبدیل شده است.

به گزارش شبکه آمریکایی الحره، نیروهای امنیتی و نظامی مصر دوباره در خیابان‌ها دیده می‌شوند و شماری از تظاهرات‌کنندگان را هم بازداشت کرده‌اند.

در این میان میدان التحریر قاهره که شاهد آخرین تجمع طرفداران محمد مرسی بعد از کودتای سیسی علیه او بود، دوباره حضور شماری از تظاهرات‌کنندگان معترض به سیسی را به خود دید و برخی از رسانه‌ها از بازداشت تعدادی از شخصیت‌های معروف مخالف سیسی در این میدان و خیابان‌های اطراف آن خبر دادند.

این اعتراضات که علاوه بر قاهره در چند شهر دیگر مصر هم به وقوع پیوست، گرچه محدود بود، اما به اعتقاد کارشناسان زمینه‌ساز اعتراضات دیگری خواهد بود که ممکن است این بار با الگوپذیری از الجزایر تا رسیدن به هدف یعنی برکناری سیسی پیش برود.

ناصر الدویله، مشاور سابق وزیر کشور کویت، در صفحه توییتر خود در این رابطه نوشت: «آیا قیام در مصر مجدداً آغاز شده است؟ آنچه در مصر شاهد هستیم چیزی فراتر از اعتراض چند جوان به کاخ‌سازی سیسی است. این اعتراضات فراتر از آن است که جنبه شخصی داشته باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها