چین و آمریکا مذاکرات تجاری «سازنده‌ای» داشتند

خبرگزاری دولتی شینهوا امروز (شنبه) گزارش داد، چین و ایالات متحده آمریکا گفت‌وگوهای "سازنده‌ای" درباره تجارت در واشنگتن برگزار کردند.

چین و آمریکا مذاکرات تجاری «سازنده‌ای» داشتند
کد خبر: 343009
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۰۸:۳۵:۲۸

اعتمادآنلاین| خبرگزاری شینهوای چین بدون ذکر جزئیات دیگری گزارش داد، دو کشور برای حفظ ارتباطات روی مسائل مرتبط توافق کردند و درباره جزئیات دور بعدی گفت‌وگوهای تجاری در ماه اکتبر رایزنی کردند.

اختلافات تجاری چین و ایالات متحده بر سر تعرفه واردات و صادرات محصولات است. دو کشور تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه یکدیگر اعمال کرده‌اند و امید می‌رود با حصول توافقی میان طرفین، بحران تجاری موجود که روی کشورهای دیگر هم تاثیر می‌گذارد، حل و فصل شود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پایگاه خبری هافینگتون پست گزارش داد، مذاکره‌کنندگان تجاری چین بعد از اینکه دونالد ترامپ روز جمعه گفت که تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2020 به یک توافق تجاری نیاز ندارد، سفرشان را به آمریکا کوتاه کردند. این تحولات امید عقد یک توافق تجاری در آینده نزدیک را از بین برد و به بازارهای مالی شوک وارد کرد. شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی هم از بازگشت زودهنگام نمایندگان چین به کشورشان خبر داد.

ترامپ جمعه در جمع خبرنگاران تاکید کرد، نیازی به توافق تجاری با چین پیش از انتخابات 2020 ندارد چون به‌رغم نگرانی‌ها درباره رکود، اقتصاد آمریکا "به شدت قوی" است. او افزود: من به دنبال یک توافق جزئی نیستم؛ دنبال یک توافق کامل هستم. مردم می‌دانند که ما عملکرد فوق‌العاده‌ای داریم... ما تحت تاثیر قرار نمی‌گیریم.

در همین حال، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا با صدور بیانیه‌ای مذاکرات دو روزه را "سازنده" توصیف کرد و گفت مذاکراتی در سطح بالاتر برای ماه آتی برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها