کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

حسن یزدانی حریف خود را به راحتی شکست داد/ شعبانی مغلوب شد

«حسن یزدانی» آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2019 جهان در قزاقستان در نخستین مبارزه خود به راحتی حریفی از پورتوریکو را شکست داد. «علی شعبانی» نماینده وزن 97 کیلوگرم در دومین مبارزه برابر حریف گرجستانی مغلوب شد.

حسن یزدانی حریف خود را به راحتی شکست داد/ شعبانی مغلوب شد
کد خبر: 343168
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۱:۱۷:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2019 جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو، طی روزهای 28 تا 31 شهریور ماه در شهر نورسلطان در کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

مبارزه‌های مقدماتی وزن‌های 61، 79، 86 و 97 کیلوگرم امروز (شنبه) برگزار می‌شود که «بهنام احسان‌پور»، «بهمن تیموری»، «حسن یزدانی» و «علی شعبانی» نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن 86 کیلوگرم که 43 نفر حضور دارند، «حسن یزدانی» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «اسپینال» از پورتوریکو را در کمتر از سه دقیقه 10 بر صفر و با امتیاز عالی شکست داد.

وی در مبارزه سوم باید با برنده «استفان ورب» از مجارستان و «دومانیتسکی» از اوکراین کشتی بگیرد. «گوستیف» دارنده مدال نقره اروپا از جمهوری آذربایجان، «نایفونوف» قهرمان اروپا از روسیه و «بوریس ماکویف» دارنده مدال نقره جهان از مولداوی در گروه یزدانی حضور دارند.

در وزن 97 کیلوگرم «علی شعبانی» در دور اول «ابراهیم جیفتجی» قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه را 9 بر یک شکست داد. وی در مرحله بعد برابر «الیزبار اودیکادزه» دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه 11 بر 8 شکست خورد و باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی حریفش در فینال، فردا (یکشنبه) در جدول شانس مجدد و برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک به مصاف حریفان برود.

«شریف شریف‌اف» قهرمان جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان، «والری آندریتسف» کشتی‌گیر عنوان‌دار اوکراینی و «کایل اسنایدر» قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در گروه شعبانی حضور دارند. در این وزن 26 نفر شرکت کرده اند.

در وزن 61 کیلوگرم 25 نفر حضور دارند، «بهنام احسان‌پور» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با «رجب توپال» دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه سرشاخ می‌شود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان «احمدنبی گوارزاتیلوف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان و «خولیوس بونه رودیگوئز» قهرمان جهان از کوبا می‌رود.

در وزن 79 کیلوگرم «بهمن تیموری» پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با برنده مبارزه میان «جانگ» از کره‌جنوبی و «رشید قربان‌اف» دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور سوم به مصاف برنده کشتی میان «نیکا کنتچادزه» قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان و «گریگوریان» از ارمنستان می رود. در این وزن 23 کشتی گیر حضور دارند. «کایل داک» قهرمان جهان از آمریکا در گروه تیموری حضور دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها