کد خبر: 343172
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۱:۲۴:۲۸
| |

نیروهای حفتر از جنگنده‌های فرانسوی فروخته شده به مصر استفاده می‌کنند

تحقیقات انجام شده در اروپا حاکی از آن است که جنگنده‌های فرانسوی که توسط مصر خریداری شده‌اند، برای حمایت از نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" مورد استفاده قرار گرفته‌اند. موشک‌های موجود در پایگاهی در جنوب طرابلس هم متعلق به فرانسه است.

نیروهای حفتر از جنگنده‌های فرانسوی فروخته شده به مصر استفاده می‌کنند
کد خبر: 343172
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۱:۲۴:۲۸

اعتمادآنلاین| سایت فرانسوی "مدیا پارت"، نتایج تحقیقات خود با همکاری رادیو فرانسه و دو پایگاه نظرسنجی فرانسوی دیگر از جمله دیسکلوز و سایت هلند پیرامون جنگنده‌های رافال فرانسه که به مصر فروخته شده است، منتشر کرد.

این تحقیقات نشان می‌دهد، موشک‌های موجود در پایگاهی که نیروهای حفتر در جنوب طرابلس استفاده می‌کنند، متعلق به فرانسه است و پاریس به این مساله اذعان کرده است. این جنگنده‌ها دو سال پیش در حمایت از نیروهای حفتر در جریان حملات به دو شهر درنه در شرق لیبی و پایگاه هوایی موجود در نزدیکی شهر هون واقع در 650 کیلومتری طرابلس مورد استفاده قرار گرفتند و تصاویری از آن نیز در دست است.

برنار باجولیه، مدیر سابق سازمان اطلاعات فرانسه در مصاحبه با مدیا پارت گفت هنگامی که به عنوان مدیر سازمان اطلاعات فرانسه در سال 2013 انتخاب شد، با هدف مبارزه با تروریسم با حفتر و فایز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در تماس بود.

وی با بیان اینکه حفتر در خصوص مبارزه با تروریسم در لیبی فعال‌تر از السراج است، اذعان کرد که بیشتر با حفتر در تماس بوده است، چراکه او بر مساحت گسترده‌تری از لیبی کنترل داشت.

فرانسه 24 جنگنده از نوع رافال به ارزش 5.2 میلیارد یورو را در سال 2015 به مصر فروخت و در آن زمان سازمان‌های حقوق‌بشری و برخی سیاست‌مداران این اقدام را محکوم کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها