کد خبر: 343180
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فدراسیون کشتی باید جواب بدهد که چقدر برای تیم ملی هزینه کرده است/ نبود تجربه در رقابت‌های جهانی، کشتی‌گیران را با مشکل مواجه کرده است/ برخی رفتارهای فدراسیون، کشتی‌گیران جوان را آماده شکست می‌کند

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی، درباره عملکرد تیم ملی کشتی در این رقابت‌ها گفت: فعلاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تیم ملی کشتی ایران حرف بزنیم و عملکرد تیم ملی را تحلیل کنیم، اما در کل اگر بخواهیم درباره کشتی‌های انجام‌گرفته در روزهای گذشته صحبت کنیم باید بگویم عملکردی متوسط داشته‌ایم.

فدراسیون کشتی باید جواب بدهد که چقدر برای تیم ملی هزینه کرده است/ نبود تجربه در رقابت‌های جهانی، کشتی‌گیران را با مشکل مواجه کرده است/ برخی رفتارهای فدراسیون، کشتی‌گیران جوان را آماده شکست می‌کند
کد خبر: 343180
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎‌‎ محمد حمیدی- شهر نورسلطان قزاقستان میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان بود. بعد از کسب مقام چهارم جهان توسط تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها، تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز سابقات را با مقام چهارم به پایان برد. حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم مدال طلا، علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم مدال نقره و یونس امامی و بهنام احسان‌پور هم در وزن‌های 70 و 61 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. رضا اطری هم در وزن 57 کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفته بود، اما نتوانست برابر کشتی‌گیر هندی به پیروزی برسد و مدال برنز این رقابت‌ها را از دست داد. سایر کشتی‌گیران هم موفق نشدند در این مسابقات به مقام خاصی دست پیدا کنند.

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عملکرد تیم ملی کشتی در این رقابت‌ها گفت: فعلاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تیم ملی کشتی ایران حرف بزنیم و عملکرد تیم ملی را تحلیل کنیم، اما در کل اگر بخواهیم درباره کشتی‌های انجام‌گرفته صحبت کنیم، باید بگویم عملکردی متوسط داشته‌ایم؛ مثلاً رضا اطری کشتی‌گیری است که پیشرفت زیادی کرده و حتی می‌تواند مدال طلای جهانی را هم به دست آورد. اما اطری اعتمادبه‌نفس بالایی ندارد. این نبود اعتمادبه‌نفس هم از نداشتن بازی‌های تدارکاتی و بین‌المللی است. کشتی‌گیران ایران باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند. همین موضوع باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند. چرا اطری که قهرمان آسیا شده است نمی‌تواند در رقابت‌های جهانی کسب مدال کند؟ در صورتی‌ که نفرات دوم و سوم این وزن هر 2 از آسیا هستند.

وی افزود:‌فدراسیون باید جواب بدهد که چقدر برای تیم ملی هزینه کرده است. چقدر کشتی‌گیران جوان خودمان را در شرایط بازی‌های سخت قرار داده‌ایم تا بتوانند در بازی‌های جهانی و المپیک بدون استرس کشتی بگیرند. بعد از رقابت‌های جهانی باید همه این مشکلات را ریشه‌یابی کنیم و با یک برنامه درست آماده رفتن به المپیک شویم.

او ادامه داد: برخی اعلام می‌کنند که فلان کشتی‌گیر ما بدشانسی آورد. من هیچ اعتقادی به این جمله ندارم. شک نکنید بد کشتی گرفته که نتوانسته حریف خود را شکست دهد. تیم ملی کشتی‌گیران خوبی دارد، اما نداشتن تجربه باعث شد برخی از این کشتی‌گیران راهی دیدارهای پایانی نشوند.

او اعزام نشدن تیم ملی به بازی‌های بین‌المللی مهم را دلیل بی‌تجربگی کشتی‌گیران عنوان کرد و گفت: کشتی‌گیران ایران دیدارهای تدارکاتی خوبی انجام ندادند. این بازی‌ها باعث می‌شود کشتی‌گیرانی مثل امیرمحمد یزدانی آماده رقابت‌های جهانی شود. وقتی بدون هیچ برنامه‌ای او را راهی بازی‌های جهانی می‌کنیم، سبب شکست این ورزشکار می‌شویم. بعد از این شکست هم اعلام می‌کنیم که شکست برای کشتی‌گیر است و به خصوص برای کشتی‌گیر جوان مفید است. فدراسیون با چنین کاری جوانان را آماده باخت می‌کند. اما باید بدانیم که همسن‌های یزدانی در بازی‌های جهانی و المپیک مدال کسب می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها