کد خبر: 343246
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۲:۲۳
| |

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران:

شهرداری تهران در خصوص قانون جدید مدیریت بحران استعلام کتبی گرفت

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت سامانه هشدار سریع سیل و تغییرات قانون مدیریت بحران کشور توضیح داد.

شهرداری تهران در خصوص قانون جدید مدیریت بحران استعلام کتبی گرفت
کد خبر: 343246
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۲:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ رضا کرمی محمدی، در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت سیستم هشدار سریع سیل گفت: قراردادی در این رابطه با پژوهشگاه هواشناسی بسته شده است که سازمان هواشناسی نیز به عنوان ناظر انتخاب شده تاکنون 10 دستگاه هواشناسی خریداری شده و در حال نصب آنها هستیم اما نیاز ما 30 دستگاه است.

وی ادامه داد: 10 دستگاه خریداری شده در روددره های پایتخت نصب خواهد شد که در زمان سیلاب هشدارهای لازم داده شود. همچنین به جز سازمان مدیریت بحران، سازمان فنی عمرانی نیز در خصوص جمع آوری و مدیریت آب های سطحی و اصلاح کانال های آب فعالیت هایی انجام داده است.

کرمی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قانون جدید مدیریت بحران کشور که مسئولیت شرایط بحرانی در تهران وزیر کشور است نه شهردار تهران گفت: در خصوص قانون جدید مدیریت بحران کشور و جایگاه شهرداری تهران با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مذاکراتی انجام شده که ایشان اعلام کردند این قانون قصد تنزل جایگاه تهران در موضوع مدیریت تهران را ندارد. استعلام کتبی نیز انجام شده تا این موضوع حل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: باید این قانون شفاف سازی شود. مدیریت بحران شهر تهران فعالیت های زیادی را انجام داده و این قانون جدید مانند این است که به فردی بار زیادی حمل می کند در میانه کوه بگویند باید بار را زمین بگذارد و کسی دیگر برای حمل بار وجود ندارد.

کرمی با بیان اینکه برخی از بحران ها مانند وقوع زلزله در تهران یک فاجعه ملی است که نیاز به هماهنگی سایر استان ها نیز وجود دارد، گفت: در این بحران ملی شهردار تهران نمی تواند به تنهایی نیازهای پایتخت را پیش ببرد و نیاز است وزیر کشور مسئولیت ستاد بحران را بر عهده داشته باشد. باید بحران ها سطح بندی شود و در سایر بحران ها تهران مانند سابق با استفاده از حمایت ها و کمک های دولت مسئولیت ستاد بحران را بر عهده داشته باشد و در بحران های ملی که نیازمند ورود همه ارگان ها و استان هاست وزیر کشور مسئولیت را بر عهده داشته باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها