هیلاری کلینتون درخواست ترامپ از اوکراین را "تبانی" مجدد برای بردن انتخابات خواند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین را "تبانی" دیگری از سوی این رئیس جمهوری برای پیروزی در انتخابات 2020 دانسته است.

هیلاری کلینتون درخواست ترامپ از اوکراین را "تبانی" مجدد برای بردن انتخابات خواند
کد خبر: 343247
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۳:۴۳

اعتمادآنلاین| هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2016 در توییتر نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا "بار دیگر" از کشوری خارجی برای "پیروزی در انتخابات درخواست کمک کرده است".

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این واکنش از سوی کلینتون پس از آن مطرح شد که گزارش داده شد، دونالد ترامپ در ماه ژوئیه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از او خواسته بود تا درباره پسر جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها و معاون سابق باراک اوباما تحقیق کند و حدود هشت بار به زلنسکی تاکید کرد تا با رودی جولیانی، وکیل شخصی او و شهردار سابق نیویورک در این رابطه همکاری داشته باشد.

منبع آگاهی که در خصوص این مکالمه تلفنی گزارش داده، اظهار کرده است که ترامپ در این تماس تلفنی تاکید کرد واشنگتن " می‌خواهد بداند" اتهامات فساد علیه پسر دوم جو بایدن صحت دارند یا خیر.

دونالد ترامپ پس از انتشار این گزارش تماس تلفنی‌اش را با رئیس جمهوری اوکراین "کاملا مناسب" توصیف کرد اما مشخص نکرد که در این گفت‌وگو در چه خصوصی صحبت شده است.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از شنیدن این اخبار و خروج از یک کارزار انتخاباتی از اظهارنظر مستقیم درباره این گزارش خودداری کرد اما ادعایی مبنی بر هرگونه خطاکاری در اوکراین را "بی‌پایه و اساس" خواند. بایدن گفت: حتی یک رسانه معتبر هم شواهدی از ادعاهای او ارائه نکرده است، حتی یکی. بنابراین اظهارنظری ندارم جز اینکه رئیس‌جمهوری باید همچون یک رئیس‌جمهوری رفتار کند.

روز جمعه این سوال از ترامپ پرسیده شد که آیا درباره بایدن یا پسر او با رئیس‌جمهوری اوکراین صحبت کرده است یا خیر. او این امر را تکذیب نکرد و گفت: مهم نیست درباره چه صحبت کردیم اما حرفم این است که کسی باید سخنان جو بایدن را بررسی کند چون شرم‌آور بود.

هانتر بایدن، وکیل آمریکایی و پسر دوم معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با یک شرکت گاز متعلق به یک میلیاردر اوکراینی کار می‌کرد. بایدن که سال 2016 معاون باراک اوباما بود، خواستار اخراج یک دادستان اوکراینی شد که به چشم‌پوشی از فساد در دفتر خودش متهم شده بود.

در حالی که هیچ مدرکی نشان نمی‌دهد که بایدن حفظ منافع پسرش را در نظر داشته، متحدان ترامپ شامل رودی جولیانی مدعی شده‌اند که این معاون سابق باید در اوکراین بیشتر هدف تحقیقات قرار بگیرد. جولیانی پنج‌شنبه شب در برنامه سی‌ان‌ان گفت که از اوکراین خواسته بود تا درباره اتهاماتی که به جو بایدن وارد می‌شود، تحقیق کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها