کد خبر: 343250
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۶:۲۵
| |

8 هزار و 399 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های کشور وجود دارند

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: اکنون 8 هزار و 399 زندانی جرایم غیرعمد در سطح ندامتگاه‌های کشور در بند هستند که از این تعداد 8 هزار و 141 زندانی محکومیت مالی دارند.

8 هزار و 399 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های کشور وجود دارند
کد خبر: 343250
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۶:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ سید اسدالله جولایی روز شنبه با اعلام عملکرد سه ماهه ستاد دیه در آزادی محکومان جرایم غیرعمد افزود: در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و 458 زندانی غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 4 هزار و 300 میلیارد ریال از بند زندان رهایی یافتند که برای رهایی این افراد تا میزان 49 درصد از اصل بدهی را شکات خصوصی گذشت کردند.

وی ادامه داد: در این میان، استان اصفهان با یک هزار و 415 زندانی، تهران با یک هزار و 289 محکوم و فارس با یک هزار و 189 محبوس بیشترین زندانی غیرعمد را دارد و در مقابل هرمزگان با 81 محبوس کمترین جمعیت زندانی غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

جولایی با اشاره به اختصاص خیرات حسینی در ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهارداشت: عزادارن حسینی در این ایام در 6 استان آذربایجان‌شرقی، هرمزگان، همدان، اردبیل، مرکزی و تهران مبلغ 18 میلیارد ریال به حساب ستاد دیه واریز کردند که با این اعتبار مالی زمینه آزادی 64 زندانی غیرعمد فراهم شد.

وی به اقدام خاص برخی از استان‌ها در این ایام پرداخت و گفت: خیرین و هیئات‌داران استان‌هایی مانند اردبیل به دلیل تداوم جلسات عزاداری‌شان در طول ماه‌های محرم و صفر طرح «آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد» را در شهرهای مختلف پیگیری می‌کنند که به عنوان نمونه می‌توان گفت مردم ولایی و خونگر اردبیل در 3 هفته ابتدایی این طرح زمینه آزادی 25 بدهکار نیازمند را فراهم کردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: از رمضان سال 1369 تاکنون به همت مسئولین ادوار نظام و همیاری خالصانه نیکوکاران، در قالب مراجعات حضوری به دفاتر نمایندگی ستاد دیه، واریز مبالغ از طریق شماره‌ حساب‌های بانکی یا حضور در جشن‌های گلریزان زمینه آزادی 130 هزار بدهکار مالی و دیه فراهم شده است که حدود 5 هزار نفر از این زندانیان به صرف ارایه معاضدت‌های قضایی یا اخذ گذشت صد درصدی از شکات بدون پرداخت حتی یک ریال از بند آزاد شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها