کد خبر: 343288
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۵:۱۷:۰۲
| |

گوترش پس از حملات ائتلاف سعودی به الحدیده، طرف‌ها را به خویشتنداری فراخواند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل؛ امروز (شنبه) نسبت به حملات هوایی نیروهای متجاوز ائتلاف عربی به شهر الحدیده یمن ابراز نگرانی کرده و همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری فراخواند.

گوترش پس از حملات ائتلاف سعودی به الحدیده، طرف‌ها را به خویشتنداری فراخواند
کد خبر: 343288
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۵:۱۷:۰۲

اعتمادآنلاین| در بیانیه‌ای که سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آن را صادر کرد، آمده است، دبیرکل همچنان تمامی طرف‌ها برای داشتن حداکثر خویشتن‌داری خود و تضمین پایبندی به شروط توافق‌نامه الحدیده ترغیب می‌کند. این توافق‌نامه 13 دسامبر 2018 میان دولت مستعفی یمن و انصارالله به امضاء رسید.

به گزارش روزنامه القدس العربی، براساس این بیانیه، گوترش تصریح کرده است، طرف‌های درگیر در جریان نشست کمیته هماهنگی استقرار مجدد نیروها که در ماه میلادی جاری برگزار شد، بار دیگر بر پایبندی خود به آتش‌بسی که در توافق‌نامه مذکور قید شده است، تاکید کردند.

صبح روز جمعه، ائتلاف عربی تحت امر عربستان "چهار پایگاه و کارگاه بمب‌گذاری قایق‌های بدون سرنشین را در شمال الحدیده" منهدم کرد.

ائتلاف عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش عملیاتی را شمال الحدیده علیه اهداف خصمانه انصارالله اجرایی کردند.

در مقابل این حملات، جنبش انصارالله در صفحه خود در توییتر، عربستان را به نقض توافق‌نامه استکهلم متهم و اعلام کرد، ائتلاف عربی منطقه الجبانه واقع در الحدیده را چهار مرتبه هدف قرار داد.

توافق‌نامه استکهلم که دولت مستعفی یمن و انصارالله اواخر 2018 به آن دست یافتند، بر خروج نیروهای انصارالله از الحدیده و بنادر آن تا هفتم ژانویه با هدف اجتناب از حملات گسترده به بندر الحدیده و مقدمه‌چینی برای انجام مذاکرات تاکید دارد. اما اختلافات موجود میان دو طرف بر سر تفسیر بندهای توافق‌نامه موجب شد اجرای آن به تاخیر بیافتد.

طبق ارزیابی‌های سازمان ملل در 17 ژوئن 2019، درگیری‌ها در یمن در 30 جبهه به کشته شدن 70 هزار تن از آغاز 2016 تاکنون منجر شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها