کد خبر: 343289
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۵:۱۸:۲۶
| |

عضو شورای شهر:

پروژه‌های موسوم به «مال» آسیب فراوانی به تهران وارد کرده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیاده روی در ساخت پروژه های موسوم به مال در تهران آسیب زیادی به این شهر وارد کرده است.

پروژه‌های موسوم به «مال» آسیب فراوانی به تهران وارد کرده است
کد خبر: 343289
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۵:۱۸:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران ، با انتقاد از ساخت و سازهای موسوم به مال در تهران گفت پروژه های موسوم به مال آسیب زیادی به شهر تهران وارد کرده است زیرا این پروژه ها در مناطقی که ارزش زمین در آنها زیاد، فشردگی جمعیت و پیچیدگی بافت بود اجرا شد و متاسفانه در بخش های مهمی طرح های فرهنگی نیز به فرهنگ مال ها تبدیل شده اند که در تعارض با فعالیت های اجتماعی فرهنگی محله ای است.

وی با اشاره به موضوعات تاریخی اجتماعی و فرهنگی بعد از انقلاب و نبود توجه کافی در این خصوص تصریح کرد: باید به تاریخ بعد از انقلاب نیز در ایجاد فضاهای فرهنگی توجه شود.

رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به نقش مردم و تاثیر مشارکت آنان در اجرای بسیاری از طرح های اجتماعی و فرهنگی و ارتقاء کیفی این پروژه ها گفت: هیچ طرحی به خصوص در حوزه فرهنگی بدون مشارکت مردم پیش نخواهد رفت و براین اساس باید در این عرصه با طرح ریزی نظام بهره برداری عادلانه و نوآورانه، فرصت لازم برای کنش گری سازمان های غیر دولتی نیز فراهم شود.

فخاری جلب مشارکت سازمان های غیر دولتی را برای ارتقای کیفی طرح ها ضروری دانست و افزود: برای جلب مشارکت سازمان های غیر دولتی باید معافیت ها و مشوق هایی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد، سیستم شهری و شورای عالی استان ها بعنوان نظام شوراها لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق 21 و 22 تعریف پروژه پهنه‌ و گذر فرهنگی مسکوت مانده است گفت: باید با ایجاد فرصت های مناسب و در نظر گرفتن مشوق ها و محرک های لازم رویدادهای فرهنگی در تمام مناطق ایجاد شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها