کد خبر: 343313
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۵۱:۱۶
| |

چرا فیس‌بوک بسیاری از برنامه‌ها را تعلیق کرد؟

فیس بوک از زمان آغاز تحقیقات در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی حریم خصوصی، ده‌ها هزار برنامه را به حالت تعلیق درآورد.

چرا فیس‌بوک بسیاری از برنامه‌ها را تعلیق کرد؟
کد خبر: 343313
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۵۱:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ فیس‌بوک هزاران اَپلیکِیشن را به ظن سوء استفاده از حریم خصوصی به تعلیق درآورد. این برنامه‌های توسط 400 برنامه‌نویس ساخته شده و تعلیق لزوماً نقض حریم خصوصی را نشان نمی‌دهد.

پس از رسوایی به دنبال انتشار برنامه آنالیتیکای کمبریج، فیس‌بوک از طریق میلیون‌ها اپلیکیشن که از پلت‌فورم خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی کاربران به طرف ثالث استفاده کرده‌اند شروع به تحقیقات در این زمینه کرده و به عنوان بخشی از این تحقیقات، از برنامه‌نویسان درباره نحوه اداره داده‌های کاربر تحقیق و بازرسی انجام داده است.

«ایمی آرکیبانک، معاون ایمنی و جانشین مدیرعامل فیس‌بوک روز جمعه در وبلاگ خود نوشت:در بسیاری از موارد، برنامه‌نویسان به درخواست ما برای ارائه اطلاعات پاسخ ندادند، بنابراین ما برنامه‌های آن‌ها را به حالت تعلیق درآوردیم. بسیاری از 400 برنامه‌نویس مورد نظر، دارای چندین اَپلیکِیشن هستند که هنوز در حال آزمایش هستند و در دسترس کاربران نیستند.

در مرکز رسوایی اطلاعاتی آنالیتیکای کمبریج، اَپلیکِیشنی از فیس‌بوک وجود داشت که به عنوان آزمونی شخصی، به جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران و دوستان آن‌ها می‌پرداخت چیزی که می‌توانست منجر به سوء‌استفاده از آن داده‌ها و اطلاعات گردد و در اهداف و تبلیغات سیاسی مورد استفاده قرار گیرد که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های سوء‌استفاده از آن در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ رخ داد.

فیس بوک در مرحله تحقیقات در مورد تخلفات سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی تعدادی بسیار زیادی از اَپلیکیشن‌هایی را که از قوانین تخطّی کرده‌اند را تحت پیگرد قرار داده و علیه برخی از این برنامه‌نویسان به دادگاه شکایت کرده است.

معاون امنیتی فیس‌بوک اعلام کرد که هنوز تحقیقات در جریان است و به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و تا پایان کار راه بسیار درازی در پیش است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها