کد خبر: 343317
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بزرگ‌ترین دربی‌های جهان

هیچ مسابقه‌ای در فوتبال از اهمیت دربی برخوردار نیست. دربی تنها یک مسابقه فوتبال نیست بلکه جنگی است که غرور هواداران یک تیم به نتیجه آن بستگی دارد.

بزرگ‌ترین دربی‌های جهان
کد خبر: 343317
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- در طول تاریخ غنی و طولانی فوتبال رقابت‌های بسیاری بین تیم‌های مختلف شکل گرفته است. قدمت برخی از این رقابت‌ها به بیش از یک قرن می‌رسد. در صد سال گذشته مربیان و بازیکنان بیشماری آمده و رفته‌اند اما باشگاه‌ها با غرور و میراث خود پابرجا مانده اند و هواداری و رقابت در آنها نسل به نسل منتقل شده است.

هیچ مسابقه‌ای در فوتبال از اهمیت دربی برخوردار نیست. دربی تنها یک مسابقه فوتبال نیست بلکه جنگی است که غرور هواداران یک تیم به نتیجه آن بستگی دارد.

ال‌کلاسیکو

ال‌کلاسیکو یکی از هیجان‌انگیزترین دربی‌های دنیاست. بازی رئال مادرید و بارسلونا یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های دنیاست که قدمت آن به یک قرن می‌رسد. این مسابقه در سرتاسر جهان چند صد میلیون بیننده دارد و بزرگ‌ترین استعدادهای فوتبال در آن حضور دارند. ال‌کلاسیکو رقابتی است با سویه‌های سیاسی که از اختلافات ایالت کاتالونیا و دولت مرکزی به زمین فوتبال کشیده شده است.

ال کلاسیکو

دلا مادونینا

دربی میلان بزرگ‌ترین دربی ایتالیا و یکی از مهم‌ترین دربی‌های جهان است. این مسابقه بین دو تیم مطرح شهر میلان (اینترمیلان و ای‌سی میلان) در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار می‌شود. آنچه بیش از فوتبال از تاریخ طولانی دربی میلان در خاطره‌ها باقی مانده، درگیری هواداران و بازیکنان دو تیم است. در زمان ریاست سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر وقت ایتالیا، و ماسیمو موراتی در دو تیم، دلامادونینا یک دربی به شدت سیاسی بود.

دلامادونینا

دربی شمال‌غربی

رقابت دیرینه منچستریونایتد و لیورپول یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های دنیای فوتبال است. این دو تیم پرافتخارترین تیم‌های فوتبال جزیره هستند و هواداران و بازیکنانشان در طول سال‌ها از ابراز نفرت به طرف مقابل ابایی نداشته‌اند. این دربی همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

دربی شمال غربی

دربی منچستر

منچستریونایتد و منچسترسیتی یکی از پر سروصداترین دربی‌های فوتبال را برگزار می‌کنند. رقابت آبی‌ها و شیاطین سرخ همواره تلاشی از دو تیم برای بیرون رفتن از زیر سایه دیگری بوده و در طول دهه گذشته با پیشرفت و موفقیت منچسترسیتی تبدیل به بازی حساس برای تعیین قهرمان شده است.

دربی منچستر

دربی ایتالیا

دو غول فوتبال ایتالیا یوونتوس و اینترمیلان در دربی ایتالیا به مصاف هم می‌روند. مسابقه‌ای با حساسیت بالا که گاه با حضور سیاستمداران در سطوح مختلف مدیریتی دو تیم رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است.

دربی ایتالیا

درکلاسیکر

رقابت بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند هیجان‌انگیزترین دربی آلمان است. این مسابقه پر بیننده‌ترین بازی فوتبال در آلمان است و معمولاً رکورد حضور تماشاگر را می‌شکند.

درکلاسیکر

دربی شمال لندن

دربی شمال لندن بین دو تیم آرسنال و تاتنهام، دو تیم مطرح لندنی، برگزار می‌شود و با وجود موفقیت بیشتر آرسنال در سال‌های گذشته، نتیجه این دربی در سال‌های اخیر با درخشش تاتنهام به سود این تیم رقم خورده است. این بازی با سرعت بالای دو تیم و بازی هجومی شناخته می‌شود.

دربی لندن

دربی مادرید

دربی مادرید بین دو تیم اتلتیکو و رئال مادرید برگزار می‌شود و با وجود قهرمانی‌های مکرر رئال همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. این مسابقه هم مثل دیگر دربی‌های اسپانیا رنگ و بوی سیاسی دارد.

دربی مادرید

دربی مرسی‌ساید

دو تیم لیورپول و اورتون رکورد تعداد بازی بین دو تیم در انگلستان را در اختیار دارند. با وجود اینکه این دربی به صورت بازی دوستانه آغاز شد حالا تبدیل به یکی از حساس‌ترین و ماندگارترین بازی‌های انگلیس شده است.

دربی مرسی ساید

دربی اولد فرم

دربی رنجرز و سلتیک دو تیم مطرح فوتبال اسکاتلند یکی از خونین‌ترین دربی‌های جهان است. این بازی حساس در دهه‌های گذشته چندین کشته بر جا گذاشته و خشونت در آن به حدی بالاست که تماشای این مسابقه را به ریسکی برای هواداران تبدیل کرده است.

دربی اولد فرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها