جدیدترین کشورهایی که نمایندگان اسکار خود را معرفی کردند

کانادا، فرانسه، آلبانی، ونزوئلا و مونته‌نگرو از جدیدترین کشورهایی هستند که فیلم منتخب خود برای رقابت اسکار بین‌المللی 2020 را معرفی کرده‌اند.

جدیدترین کشورهایی که نمایندگان اسکار خود را معرفی کردند
کد خبر: 343374
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جدیدترین فیلم‌هایی که برای اسکار خارجی زبان معرفی شده‌اند عبارتند از:

فرانسه: «بینوایان» ساخته لادج لی

این درام که برنده جایزه هیات داوران در جشنواره فیلم کن شد، با الهام از خشونت‌های سال 2005 فرانسه ساخته شده و یک دوره سه‌هفته‌ای از اعتراضات مدنی در این کشور را که به خشونت‌های شهری و سوزاندن اتومبیل‌ها منجر شد، تصویر کرده است.

فرانسه تاکنون شصت و یک نماینده برای اسکار بین‌المللی معرفی کرده و در مجموع 39 بار نامزدی اسکار را کسب کرده و 12 بار این جایزه را به خانه برده است.

کانادا: «آنتیگونه» ساخته سوفی دراسپه

این درام 109 دقیقه‌ای اقتباسی مدرن از تراژدی یونانی است که در قالب رآلیسم اجتماعی روایت شده است.

این چهل و پنجمین فیلم کانادا و اولین فیلم از این کارگردان برای حضور در رقابت اسکار بین‌المللی است.

غنا: «ازالی» ساخته کوابنا گیانسا

این درام 92 دقیقه‌ای درباره دختری 14 ساله از شمال غنا است که باید راهی برای بقا در زاغه‌های آکرا پیدا کند تا بتواند در ادامه راه به خانه بازگردد.

این اولین حضور غنا در رقابت اسکار است.

ونزوئلا: «غیرممکن بودن» ساخته پاتریسیا اورتگا

این درام 97 دقیقه‌ای درباره زن جوانی است که در کودکی چندین عمل جراحی روی او انجام شده تا جنسیتش اصلاح شود. او تلاش دارد خودش را در ورای جنسیت پیدا کند.

این بیست و نهمین حضور ونزوئلا در اسکار و اولین فیلم این کارگردان در این رقابت‌ها است.

آلبانی: «هیات نمایندگی» ساخته بوجار آلیمانی

داستان این درام 77 دقیقه‌ای در سال 1990 می گذرد؛ وقتی یک هیات نمایندگی اروپایی به تیرانا می‌رود تا اصلاحات رژیم کمونیستی را شاهد باشد. یک مامور دولتی به عنوان ماموریت به زندانی دوردست می‌رود تا یکی از مخالفان خطرناک را به پایتخت برگرداند.

این دوازدهمین حضور آلبانی در اسکار و سومین فیلمی ایت که از این کارگردان به اسکار معرفی می‌شود.

یونان: «وقتی گوجه‌فرنگی‌ها با واگنر روبه‌رو شدند» ساخته ماریانو اکونومو

این مستند 72 دقیقه‌ای درباره یک دهکده یونانی است که در حال نابود شدن است و دو پسرعمو در کنار 5 زن تصمیم می‌گیرند به تولید گوجه‌فرنگی ارگانیک بپردازند و آن را وارد بازار جهانی کنند.

این چهلمین حضور یونان و اولین فیلم از این کارگردان در رقابت اسکار است.

اندونزی: «خاطرات بدن من» ساخته گارین نوگروهو

این درام 105 دقیقه‌ای این فیلم درباره یک رقصنده نوجوان است که پدرش او را رها می‌کند و او به یک مرکز رقص در دهکده جاوا ملحق می‌شود که مردان یک رقص زنانه را اجرا می‌کنند، اما تغییرات سیاسی و اجتماعی در اندونزی او را وارد مسیری جدید می‌کند.

این فیلم که سال پیش در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور داشت بیست و یکمین حضور اندونزی در رقابت اسکار و دومین فیلم این کارگردان است که به اسکار معرفی می‌شود.

مونته‌نگرو: «گذشته بی‌پایان» ساخته آندرو مارتینوویچ

این درام تعلیقی‌امیز 77 دقیقه‌ای، در سه مقطع زمانی مختلف و درباره پدرانی است که خود را در موقعیت‌هایی می‌بییند که باید تصمیمی در میان چند انتخاب متناقض بگیرند.

این فیلم که سال پیش در جشنواره فیلم مونترال حضور داشت، ششمین فیلم مونته‌نگرو برای آکادمی اسکار و اولین فیلم این کارگردان است.

فیلیپین: «حکم دادگاه» ساخته ریموند ریبی گوتیه‌رز

این فیلم جنایی 126 دقیقه‌ای درباره زنی خشونت و خیانت دیده است که دربرابر همسر الکلی‌اش در دادگاه می‌ایستد و پروسه بررسی عدالت در سیستم قضایی این کشور را زیر سوال می‌برد.

لیتوانی: «پل‌های زمان» ساخته کریستینه بریدی و اودریوس استونیس

این مستند 78 دقیقه‌ای مستندی مکاشفه‌آمیز است که نسلی کمتر به یادآورده شده از شاعران سینمایی موج نوی بالتیک را تصویر کرده است و از مرزهای کشورها عبور کرده و دربرگیرنده چهره‌های خلاق منطقه از استونی، لتونی و لیتوانی در دهه 1960 می‌شود.

این دوازدهمین حضور لیتوانی در اسکار و دومین فیلمی است که از استونیس راهی اسکار می‌شود.

پیش از این به جز ایران، کشورهای لتونی، جمهوری چک، اتیوپی، کزوو، کنیا، قرقیزستان، اوگاندا، تایوان، آفریقای جنوبی، اسلوونی، اسلواکی، صربستان، پرتغال، لهستان، پرو، پاکستان، مکزیک، کاستاریکا، شیلی، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، بولیوی، اتریش، سوئد، مصر، اوروگوئه، فنلاند، برزیل، کوبا، جمهوری دومینیکن، مجارستان، نپال، هلند، نروژ، اسپانیا، مراکش، کرواسی، تونس، مقدونیه شمالی، کلمبیا، ژاپن، رومانی، ترکیه، الجزایر، بلژیک، کامبوج، اکوادور، استونی، گرجستان، آلمان، فلسطین، پاناما، کره جنوبی، سوئیس و اوکراین دیگر کشورهایی هستند که پیش از این نمایندگان خود را برای نود و دومین دوره جوایز اسکار در بخش فیلم بلند بین‌المللی را به آکادمی معرفی کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها