جلال الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف ایران:

20 صنف ملزم به استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش شدند/ منتظر تایید وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هستیم/ اعلام محل تهیه صندوق‌ها در روزهای آینده

جلال الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نزدیک به 20 صنف در سراسر کشور در مرحله اول از این صندوق‌ها استفاده خواهند کرد البته نگاه سازمان مالیات حداکثری است، اکنون نیز به دنبال افزایش این صنوف است و در سال جاری این طرح آغاز خواهد شد.

20 صنف ملزم به استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش شدند/ منتظر تایید وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هستیم/ اعلام محل تهیه صندوق‌ها در روزهای آینده
کد خبر: 343380
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص آخرین وضعیت نصب صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: در این موضوع بحث صندوق به طور فیزیکی مطرح نیست بلکه موضوع اصلی نرم افزاری است که قرار است بر روی این صندوق‌ها نصب شود. صندوقی که همه بتوانند با آن کار کنند، جامع باشد و مورد تائید وزارت اقتصاد قرار بگیرد بطوریکه مهمترین دلیل این تاخیر نیز همین موضوع است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: ما به عنوان اتاق اصناف به دنبال این هستیم که با این نرم افزار تکلیف مالیات بر ارزش افزوده مشخص شود تا این روال دفاتر فصلی و بررسی آن به طور کامل قطع شود. باید نرم افزار به گونه‌ای باشد که زمان فروش کالا بصورت آنلاین ارزش افزوده را محاسبه کند از طرف دیگر صدور فاکتور ، موجودی کالا و کارهای مربوطه را انجام دهد.

وی در خصوص زمان آماده‌سازی صندوق‌ها و گروه‌هایی که قرار است از این مکانیزم استفاده کنند گفت: به هر حال تا نرم افزار مورد تائید وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار نگیرد نمی‌توان این کار را شروع کرد. در خصوص سخت افزار نیز دستگاه‌ها با توجه به تکنولوژی که دارند قیمت‌های متفاوتی دارند به طور مثال در برخی، پرینتر به موبایل وصل می‌شود و می‌توان تمام این امور را با تلفن همراه انجام داد. بنابراین محل تهیه این صندوق‌ها طی روزهای آینده از طریق سخنگو اتاق اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد:نزدیک به 20 صنف در سراسر کشور در مرحله اول از این صندوق‌ها استفاده خواهند کرد البته نگاه سازمان مالیات حداکثری است و اکنون نیز به دنبال افزایش این صنوف است و در سال جاری این طرح آغاز خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اصناف بابیان اینکه اتاق اصناف از شفافیت و پرداخت مالیات از طریق صندوق‌های مکانیزه حمایت می کند گفت: کشور بر اساس مالیات حرکت می‌کند و هر کسی که درآمد دارد باید مالیات پرداخت کند و در قانون نیز ذکر شده که کتمان درآمد مجازات سنگینی در پی دارد اما هدف این است که مالیات عادلانه و با توجه به میزان درآمد هر فرد و هر صنف اخذ شود که با مکانیزه شدن و هوشمندسازی این اتفاق رخ خواهد داد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها