بازار مسکن در مهر 98 چگونه خواهد بود؟ / کاهش 200 میلیون تومانی واحد‌های کوچک متراژ در برخی از مناطق تهران

حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: خروج سرمایه‌گذاران و کاهش قدرت خرید مسکن باعث کاهش 200 میلیون تومانی در برخی از مناطق خواهد بود.

بازار مسکن در مهر 98 چگونه خواهد بود؟ / کاهش 200 میلیون تومانی واحد‌های کوچک متراژ در برخی از مناطق تهران
کد خبر: 343402
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۳۷:۲۰

اعتمادآنلاین| حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه بازار مسکن امسال شاهد رکود تورمی عمیقی بوده است، گفت: میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز 110 درصد بوده‌ایم.

او با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و همچنین میزان سرمایه گذاری در یکی، 2 ماه گذشته باعث شکسته شدن حباب قیمتی و همچنین کاهش قیمتی در برخی از واحد‌ها شده است، گفت: واحد‌های کوچک متراژ زیر 50 متر تا مرز 30 درصد و در شهر‌های کوچک تا مرز 20 درصد کاهش یافته است.

عقبایی گفت: در برخی از نقاط تهران واحد‌های کوچک متراژ که مبلغ آن‌ها 700 تا 750 میلیون تومان بود هم اکنون به مرز 500 تا 550 میلیون تومان رسیده است که این روند نزولی قیمت به دلیل نبود متقاضی بوده است.

رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در پاییز و زمستان بازار مسکن کاملاً در رکود خواهد بود و ما به هیچ عنوان افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت البته در برخی از مناطق روند نزولی قیمت بین 20 تا 30 درصد و در برخی از مناطق 15 تا 20 درصد را شاهد خواهیم بود.

عقبایی تأکید کرد: رکود این بازار باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار مسکن خارج شوند که این خود باعث آسیب وارد شدن به بازار مسکن می‌شود.


او اظهار کرد: برخی از افزایش قیمت‌ها در این بازار به دلیل درج قیمت‌های کاذبی بود که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها منتشر می‌شد و همین موضوع باعث ایجاد سونامی قیمت‌ها در برخی از بازه‌های زمانی شد به همین دلیل با ورود دادستانی و قوه قضاییه تمامی این بازار سیاه و دلالان از بازار خارج شده و قیمت‌ها روند رو به کاهشی را در پیش گرفتند.

رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران درباره بازار اجاره هم گفت: در نیمه دوم سال بازار اجاره همواره آرام و به دور از نوسان است و امسال هم به دلیل آغاز شدن زودتر بازار اجاره قیمت‌ها به سمت نجومی حرکت نخواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها