فرامرز گرمرودی در یک فستیوال جهانی از کتابش رونمایی کرد

فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگر شناخته موسیقی مناطق آذربایجان چند ماه پس از رونمایی از کتاب «موغام شور» در یک فستیوال جهانی از کتاب «موغام راست» نیز رونمایی می‌کند.

فرامرز گرمرودی در یک فستیوال جهانی از کتابش رونمایی کرد
کد خبر: 343407
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فرامرزگرمرودی از نوازندگان و پژوهشگران برجسته موسیقی منطقه آذربایجان چند ماه پس از رونمایی از کتاب پژوهشی «موغام شور» در فرهنگسرای نیاوران تهران، از تازه‌ترین اثر تالیفی خود در ادامه پروژه قبلی با نام «موغام راست» به انضام پنج کتاب همراه پارتیتور برای سازهای تار، کمانچه، عود و سازهای بادی چون بالابان، سرنا، توتک و نقاره در فستیوال جهانی «عوزئیر حاجی بیگ اف (عید موسیقی)» رونمایی خواهد کرد. این کتاب مانند کتاب شور در کنسرواتوارهای معتبر کشور آذربایجان تدریس خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است در این مراسم رونمایی کتاب که «تطبیق گوشه‌ها و شعبات ردیف ایرانی و موغامات آذربایجان» از مهمترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود، تعدادی از خوانندگان مطرح موسیقی کشور آذربایجان از جمله نزاکت تیموراف، آیگون بایرام اوا، عارف بابایف، گولگوناق ممداوا و نوازندگان مطرحی چون الشن منصور اف، علی آقا سعدی اف، شیرزاد فتحلی اف، کامران کریم اف، فرید بایایف، حسام‌الدین عزیزاف به اجرای قطعاتی برگرفته از موارد مطرح شده در کتاب بپردازند.

انتشار کتاب «موغام راست» در حالی است که گرمرودی روز پنجم اسفند ماه سال گذشته مجموعه کتاب «موغام شور» را با همکاری گروه «دلنوازان» باکو در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی کرد. این در حالی است که برگزاری کارگاه پژوهشی «مبانی تطبیقی موسیقی موغامات آذربایجان و ردیف دستگاهی ایران» یکی دیگر از برنامه‌های این ویژه برنامه بود.

کتاب «موغام شور» از جمله آثاری است که توسط فرامرز گرمرودی گردآوری شده و توسط الشن منصوراف از چهره‌های جهانی موسیقی و کمانچه نوازی نت‌نگاری شده و در فستیوال جهانی موغام نیز توسط بزرگانی چون عارف بابایف معرفی شده است.

قطعات این کتاب مبتنی‌بر تطبیق موسیقی ردیف ایران و موغامات آذربایچان است.

فرامرز گرمرودی که یکی ازهنرمندان و پژوهشگران شناخته شده کشورمان در عرصه پژوهش مبانی تطبیقی موسیقی ردیف دستگاهی ایران و موغامات منطقه آذربایجان است که طی سال‌های اخیر همراه گروه «کونول آنسامبلی(دلنوازان اذربایجان» فعالیت‌های متعددی را در عرصه معرفی موسیقی منطقه اذربایجان در ایران و سایر کشورها انجام داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها