کد خبر: 343410
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۴۴:۳۰
| |

اسماعیل اسفندیارپور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

450 هزار تن بذر گندم گواهی‌شده برای سال زراعی جدید آماده توزیع است

اسماعیل اسفندیارپور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: 450 هزار تن بذر گندم گواهی‌شده آبی و دیم برای سال زراعی جدید (99- 98) آماده ارائه به کشاورزان است.

450 هزار تن بذر گندم گواهی‌شده برای سال زراعی جدید آماده توزیع است
کد خبر: 343410
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیارپور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بذر گندم گواهی شده در داخل کشور تولید و تأمین می‌شود، گفت: اکنون برای تأمین بذر گندم گواهی شده شناسنامه‌دار هیچ کمبودی نداریم و بیش از نیاز استانها موجود است.

وی اظهارداشت: بخش عمده این بذرهای گندم آبی و دیم از ارقام جدید مقاوم به خشکی، بیماری و آفات است.

مجری طرح گندم تصریح کرد: هر کیلوگرم بذر گندم آبی دو هزار و 650 تومان و بذر گندم دیم دو هزار و 450 تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش عملکرد مناسب و کیفیت تولید در امر پروتئین و گلوتون بهتر است کشاورزان از بذرهای شناسنامه‌دار و گواهی شده استفاده کنند و از مصرف بذرهای خود مصرفی بپرهیزند زیرا استفاده از بذرهای غیرگواه شده در کاهش عملکرد و بروز بیماریها و آفات تأثیر بسزایی دارد.

اسفندیارپور گفت: طبق برنامه‌ریزی برای کشت گندم در سال زراعی جدید (99 - 98 ) در مجموع 6 میلیون هکتار در نظر گرفته شده که از این میزان 2 میلیون هکتار به گندم آبی و 4 میلیون هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها