رئیس جمهور افغانستان مجددا از طالبان خواست پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، همزمان با روز جهانی صلح، طالبان را به خاطر عدم پذیرش پیشنهاد آتش‌بس مقصر درگیری‌های خونین در این کشور دانست.

رئیس جمهور افغانستان مجددا از طالبان خواست پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند
کد خبر: 343418
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۵۱:۱۸

اعتمادآنلاین| اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در سخنرانی روز شنبه که از تلویزیون ملی پخش شد، گفت: درگیری‌های خشونت‌آمیز همچنان در افغانستان ادامه دارد، آن هم تنها به خاطر اینکه طالبان آتش‌بس را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اگر طالبان با صلح موافقت کند، دولت کابل حتی برای یک لحظه خواستار ادامه این جنگ نیست. بار دیگر تاکید می‌کنم آنهایی که حاضر به قبول صلح و آتش‌بس نیستند، مسئول تمامی این کشتارها و خونریزی‌ها به حساب می‌آیند.

اوایل ماه جاری میلادی چند ساعت پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد، اشرف غنی اعلام کرد که صلح واقعی تنها زمانی ممکن خواهد بود که شبه‌نظامیان طالبان با یک آتش‌بس و مذاکرات مستقیم با دولت کابل موافقت کنند.

ترامپ ابتدا اعلام کرده بود که رهبران طالبان و رئیس جمهور افغانستان به طور جداگانه به آمریکا سفر خواهند کرد تا در کمپ دیوید با وی دیدار کنند اما کمی بعد به خاطر حمله‌ای در کابل که طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت، ترامپ این دیدار را لغو کرد.

این اطلاعیه ترامپ چند روز پس از آن منتشر شد که زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرده بود که واشنگتن با طالبان به توافقی دست یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها