کد خبر: 343432
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت دوازدهم

از پیکاپ‌های الکتریکی جنرال موتورز تا سیاست استارت‌آپی فرانسه

در این قسمت از تازه‌های اقتصادی مروری خواهیم داشت بر ضمانت هفت میلیاردی جنرال موتورز برای تولید کامیون‌ها و پیکاپ‌های تمام الکتریکی؛ سرمایه‌گذاری پنج میلیارد یورویی دولت فرانسه برای تقویت استارت‌آپ‌ها و کمک به ورود آنها به بازار جهانی و تبدیل کردن این کشور به قطب استارت‌آپی اروپا؛ اصلاحات اقتصادی اروپا یا برنامه یونکر و پیش‌بینی اتحادیه برای جذب 430 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که قرار است خرج 972 هزار شرکت استارت‌آپی شود.

حجم ویدیو: 7.61M | مدت زمان ویدیو: 00:03:34 دانلود ویدیو
کد خبر: 343432
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارش نخست ما که از رویترز انتخاب شده درباره ضمانت هفت میلیارد دلاری جنرال موتورز به اتحادیه کارگران خودرو آمریکاست.

در این گزارش می‌خوانیم پس از اعتصاب بیش از 48 هزار کارگر روزمرد این شرکت که در 9 ایالت آمریکا و با هماهنگی اتحادیه کارگران خودرو این کشور صورت پذیرفت، جنرال موتورز با اتحادیه به توافقی رسیدند که بر اساس آن این شرکت قرار است طی چهار سال و سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار روی برنامه توسعه خودروهای الکتریکی پرسودی از جمله پیکاپ‌ها، باربرها و کامیون‌ها سرمایه‌گذاری کند. تمام این خودروها مجهز به باتری‌های الکتریکی خواهند بود.

***

یکی از پروژه‌های اقتصادی بسیاری از حکومت‌های امروز تقویت استارت‌آپ‌هاست. گزارش منتخب دوم ما که از فایننشال تایمز انتخاب شده درباره سیاست‌های دولت فرانسه در این حوزه است.

امانوئل مکرون هفته گذشته اعلام کرد دولت فرانسه طی طرحی برای توسعه بیشتر استارت‌آپ‌های چند میلیاردی، قصد دارد ظرف سه سال، پنج میلیارد یورو از طریق موسسات سرمایه‌گذاری به این بخش منتقل کند.

ناگفته نماند که سال گذشته سرمایه‌گذاری فرانسه روی استارت‌آپ‌ها نسبت به 2015 که 1.8 میلیارد یورو بود، 2 برابر بیشتر شد و به رقم 3.6 میلیارد یورو رسید. پیش‌بینی می‌شود سال جاری، این رقم حتی از پنج میلیارد هم فراتر خواهد رفت. با این توصیف فرانسه در حوزه سرمایه گذاری‌های استارت‌آپی از آلمان پیشی‌ خواهد گرفت، اما همچنان پس از انگلستان در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

***

اتحادیه اروپا از زمان بحران اقتصادی و مالی جهانی از سرمایه‌گذاری پایین رنج برده است. احساس نیاز برای تلاش‌های جمعی و هماهنگ در سطح کشورهای اروپایی برای معکوس کردن این روند و احیای اقتصادی باعث شد کشورها اتحادیه اروپا به دنبال راهی باشند تا تامین منابع لازم همزمان با حمایت‌های مالی در این قاره تسهیل شود.

به منظور رسیدن به این هدف، برنامه‌ سرمایه‌گذاری‌ای در دستور کار اروپا قرار گرفت که به برنامه یونکر معروف شد. گزارش منتخب سوم ما که از روزنامه «نیو یوروپ» انتخاب شده به این برنامه اقتصادی می‌پردازد. این اصطلاحات تاکنون فراز و نشیب زیادی داشته و به تازگی در پی آخرین جلسه هیات مدیره بانک سرمایه‌گذاری اروپایی در نیمه سپتامبر، پیش‌بینی می‌شود اروپا حدود 432 میلیارد یورو جذب سرمایه خواهد داشت. بر اساس تصمیم اخیر این هیات مدیره، قرار است حدود 972 هزار شرکت استارت‌آپی با کسب‌وکار کوچک یا متوسط از این سرمایه‌گذاری‌ها منتفع شوند.

متن کامل گزارش‌های این برنامه را می‌توانید در وب‌سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها