کد خبر: 343547
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۵۴:۱۵
| |

اکران دو مستند همزمان با هفته دفاع مقدس

مستندهای «زیر صفر مرزی» و «لالایی جنگ» به مناسبت هفته دفاع مقدس در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران می‎شوند.

اکران دو مستند همزمان با هفته دفاع مقدس
کد خبر: 343547
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۵۴:۱۵

اعتمادآنلاین| آیین دیدار با عوامل مستندهای «زیر صفر مرزی» به کارگردانی مهدی افشار نیک و «لالایی جنگ» ساخته حبیب باوی ساجد دوشنبه اول مهرماه ساعت 19:30 در موزه سینما برگزار می‎شود.

در این مراسم عوامل این دو فیلم،جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه حضور دارند.

«زیر صفر مرزی» که تهیه‌کنندگی آن را علی جلیلوند برعهده دارد،پیش از این در بخش جایزه شهید آوینی جشنواره دوازدهم سینما حقیقت به نمایش درآمده است.

این مستند روایت ناپدید شدن سرداری در روزهای آخر جنگ در سرزمین غریب است که حرف‌ها و شایعات بسیاری را موجب می‌شود.شایعاتی که به سقوط جزیره مجنون مربوط است ... و حالا پس از سال‌ها آن حرف‌ها،آن سرزمین و آن سردار.

مدیریت فیلم‌برداری این مستند را سعید حیدری برعهده دارد و تدوین آن‌ را حمید نجفـی‌راد انجام داده است. از دیگر عوامل فیلم هم می‎توان به سیدعلیرضا علویان (طراحی و ترکیب صدا)،احمد صابری (صدابردار)، علی صمدپور (آهنگساز)،محمد عزیزی(مدیر تولید)، امیر مهرابی(طراح صحنه و لباس) اشاره کرد.

«لالایی جنگ» به کارگردانی حبیب باوی ساجد هم تصویرگر وضعیت مردمان روستاهای مرزی جنوب غربی ایران در آغاز جنگ است:« در آغاز جنگ حزب بعث عراق و ایران،نخستین جاهایی که به تصرف دشمن درآمدند، روستاهای مرزی بودند. روستایی‌هایی که بعدها میان دوجبهه گیر افتادند.»

تحقیق و پژوهش «لالایی جنگ» را حبیب باوی ساجد انجام داده و از دیگر همکاران این مستند می‎توان به محمد رمضان احمدی،سید باقر موسوی(تصویربرداری)، طالب پورمسلمی وحبیب باوی ساجد(تدوین)، بدرالسادات برنجانی(گفتار متن)،عارف شرهانی (دستیارکارگردان)، فاطمه چندریان پور (مدیرتولید،محمد مهدی اصل عباسی(موسیقی)،محسن غلام زاده(مجری طرح) و محبوبه هنریان (تهیه‌کننده) اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها