آمار بازدیدکنندگان موزه رضا عباسی رشد 200 درصدی داشته است

مدیر موزه رضا عباسی گفت: میزان بازدیدکنندگان موزه رضا عباسی نسبت به 2سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.

آمار بازدیدکنندگان موزه رضا عباسی رشد 200 درصدی داشته است
کد خبر: 343609
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آفرین امامی اظهار داشت: سال گذشته به علت تعمیرات و به روز رسانی سیستم، حدود هشت ماه موزه تعطیل شد.

او با بیان اینکه آمار گردشگری در 6ماهه نخست امسال نسبت به میزان مشابه سال 96 رشد داشته است گفت: بیشترین حجم بازدید کنندگان از موزه را گردشگران و پژوهشگران تشکیل می دهند که در صدد هستیم تا با روش دیگری از جمله رونمایی کتاب، چاپ آثار هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی آمار گردشگران را بهبود ببخشیم.

مدیر موزه رضا عباسی با اشاره به اینکه میزان ماهانه آمار گردشگران حدود 2 هزار نفر می‌رسد، بیان کرد: هم اینک میزان گردشگر موزه رضا عباسی در برخی روزها به 50 تا 200 نفر می رسد.

به گفته امامی بیشترن سهم ورود بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی از موزه رضا عباسی در ماه‌ها اردیبهشت تا شهریور ماه رخ می دهد.

براین اساس حدود 50 هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.


این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.


مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.


آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.


موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی - نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها