کد خبر: 343610
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۵:۰۷:۳۶
| |

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست:

خانه ما در کشور ما، در حد یک شعار باقی مانده است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حوزه محیط زیست قصورات و کم توجهی هایی بوده که باید جبران شود، گفت: عدم توجه به شعار محیط زیست تحت عنوان «خانه ما در کشور ما» در حد شعار باقیمانده و کسی به این مسأله توجه نمی کند.

خانه ما در کشور ما، در حد یک شعار باقی مانده است
کد خبر: 343610
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۵:۰۷:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ اصغر دانشیان امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، با اشاره به مظلومیت این سازمان در بخش های مالی خاطرنشان کرد: محیط بانانی که با میزان حقوق ناچیز از جان و مال خود گذشته و در برابر یک وظیفه ملی احساس مسئولیت می‌کنند، سزاوار بهترین امکانات رفاهی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه محیط زیست قصورات و کم توجهی هایی بوده که باید جبران شود ضمن اینکه عدم توجه به شعار محیط زیست تحت عنوان «خانه ما در کشور ما» در حد شعار باقیمانده و کسی به این مسأله توجه نمی کند بنابراین باید فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و تحقق شعار زیست محیطی از خانه به خانه نهادینه شود و واجب بودن آن دامن زندگی همه را بگیرد.

دانشیان با اشاره به در اختیار بودن امکانات بسیار زیاد در زمینه تبلیغات گسترده و فرهنگسازی در حوزه مسائل محیط زیستی در کشور گفت: وجود 700 تریبون نمازجمعه برای فرهنگسازی و ظرفیت بالای صدا و‌سیمای مراکز استان ها می‌تواند در اشاعه فرهنگ مسائل زیست محیطی موثر باشد.

وی تصویب لایحه محیط بانی در مجلس را اقدام دیگری از سوی این سازمان خواند و تصریح کرد: اقدامات اولیه در زمینه تصویب این لایحه انجام شده اما با پایان مشکلات مالی از سوی شورای نگهبان و رفع ایراداتی که بر لایحه اعمال شده، طرح به زودی ثبت نهایی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ادامه داد: با تصویب نهایی لایحه محیط بانی، محیط بانانانی مانند محیط بان همدانی در انتظار حکم قصاص نبوده و همانند نیروی مسلح تجهیز شده و اجازه استفاده از سلاح دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از استخدام 300 نیروی جدید‌ در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: از این تعداد 250 نفر محیط بان و 50 نفر کارشناس هستند.

دانشیان در پایان خاطرنشان کرد: در استان همدان بیش از 200 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکارممنوع وجود دارد و نیازمند مدیران مقتدری است تا به عنوان طلایه داران حجت سبز زمان و انرژی بیشتری در زمینه مدیریت محیط زیست صرف کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها