عزت الله یوسفیان ملا عضو فراکسیون نمایندگان ولایی :

احزاب پیروزی را برای خودشان می خواهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است احزاب به شکل ظاهری، آرایش صددرصد انتخاباتی می گیرند و فردای انتخابات یا بعد از موفقیت فعالیت حزب تمام می شود.

احزاب پیروزی را برای خودشان می خواهند
کد خبر: 343622
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۶:۰۳:۴۷

اعتمادآنلاین| عزت الله یوسفیان ملا، بااشاره به فعالیت احزاب در کشورمان و فعالیت موسمی احزاب در آستانه انتخابات، گفت: حزب یعنی جمعی که دارای نقطه نظرات تا حدودی مشترک هستند و در احزاب افراد نسبتاً با هم هم عقیده هستند و تفکراتشان نسبتا یکی است.

وی افزود: پیدایش و شروع حزب به این صورت است که جمعی ابتدا مرام نامه ای را انتشار می دهند و عقایدشان را منتشر می‌کند که در همه کشورهای دنیا قوانین و مقررات و قانون اساسی دارد و طبق آن مرامنامه احزاب نوشته می شود.افرادی مرام نامه را امضا می کنند و نظرات خود را اعلام می‌کند و مردم آن کشور مرامنامه را مطالعه می کند و حزب را انتخاب می کنند و طرز تفکر یک حزب را می پذیرند و افراد احزاب را انتخاب می‌کند.

دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب در کشورما برای احزاب جا افتاده است

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه در کشور ما هیچ برنامه‌ و تشکیلاتی در موضوع حزب وجود ندارد، مطرح کرد: احزاب در کشور حتماً باید برنامه داشته باشند،کسی می‌خواهد وارد حزب شود باید بداند که جزو چه گروه و با چه مرام‌نامه ای وارد شده است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه در کشورما دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب برای احزاب جا افتاده است، تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب به اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم شده اند، اوایل انقلاب به طور ناگهانی و قارچ گونه احزابی پدید آمدند که برخی از آنها با قانون اساسی سازگار نبودند و یکی پس از دیگری از بین رفتند.

این نماینده مردم درمجلس با تاکید بر لزوم مرامنامه برای حزب ،خاطرنشان کرد: احزابی که بخواهند جایگاهی داشته باشد باید مرامنامه داشته باشد و برای مردم آن را منتشر کنند و مردم بخوانند و حتما باید با اصل نظام و قانون اساسی سازگار باشد، نظام هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که جمعی خارج از چارچوب قانون مرامنامه بنویسند و نظام را مخدوش کند.در برخی کشورها حزب چپ و راست وجود دارد که ممکن است با دولت مخالف یا موافق باشند، ولی اساس نظام سر جایش است و هرکس که می‌خواهد حزب تشکیل دهد باید با اصل قانون اساسی نظام این حزب را تشکیل دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مردم ما الان اگر بخواهد از حزبی جانبداری کنند به صورت جمعی طرفداری و استقبال می کنند و ممکن است به صورت جمعی از آن کنار بکشند، به طور مثال ممکن است مردم در یک مقطع زمانی انتخابات از اصلاح طلبان استقبال کنند تا وارد مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و یا ریاست جمهوری شوند؛ وقتی مردم می‌بینند که جواب خواسته هایشان را ندادند، جریمه آنها این است که دور بعد مردم به آنها رای نمی‌دهد و به طرف مقابل رای می دهند،این مسائل موردی نیست.

احزاب باید در معرفی افراد قوی باشند و قدرت را تقسیم کنند

یوسفیان ملا در ادامه افزود: جمعیت غالبی معمولا در یک دوره ای مجلس را تشکیل می‌دهند و اگر موفق نباشند دوره بعدی اقبال عمومی با طرف رقیب است.مجلس هفتم همه از اصولگرایان بودند وشاید تعداد کمی از افراد اصلاح‌طلب وجود داشتند شرایط در مجلس دهم تغییر کرد؛ اصلاح‌طلبان افزایش پیدا کردند و الان هم مردم از هردو جناح راضی نیستند.

وی با بیان اینکه احزاب باید در معرفی افراد قوی باشند و قدرت را تقسیم کنند، مطرح کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب فقط در زمان انتخابات شکل می‌گیرند و فعالیت می کنند؛ به شکل ظاهری، آرایش صددرصد انتخاباتی می گیرند و فردای انتخابات ویا بعد از موفقیت فعالیت حزب تمام می شود تا انتخابات بعدی این موضوع در انتخابات مجلس بیشتر است.

مردم شهرها و روستاها برخلاف شهرهای بزرگ در انتخابات با جریان حزبی کاری ندارند

وی ادامه داد: در انتخابات افراد به صورت منطقه ای وارد می شوند به طور مثال در انتخابات شورای شهر و روستا، احزاب دراین انتخابات خیلی ضعیف ظاهر می‌شوند علت آن این است که مردم شهرها و برخلاف شهرهای بزرگ با جریان حزبی کاری ندارند، بسیاری از عزیزان مردم شهرها به عملکرد افراد رای می‌دهند و کاری به جریان و عملکرد حزبی ندارند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه در واقع مردم در شهرهای بزرگ مانند تهران ،اصفهان شیراز ،مشهد مردم به لیست انتخاباتی رای می‌دهد اما در شهرستان‌ها این طور نیست، تاکید کرد:احزاب درکشور ما به صورت فصلی کار می کنند و فقط در دوران انتخابات حضور دارند و بعد از انتخابات فعالیتشان تمام می شود تا انتخابات بعدی.

انتخابات خبرگان در قالب حزب نمی‌گنجد

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس باتاکید براینکه انتخابات خبرگان در قالب حزب نمی‌گنجد، خاطرنشان کرد: انتخابات در خبرگان نیز جریان حزبی را نمی‌پذیرد و چهره‌های علمی، فرهنگی و دینی حضور پیدا می‌کنند، در ظرف حزب نمی گنجند.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات شورای شهر و روستا هم به لیست انتخاباتی توجه نمی کنند و تحزب ضعیف است. حتی انتخابات مجلس هم در شهرستان‌ها به خط سیاسی توجه خاصی نمی‌شود و به عملکرد افراد در آن شهرستان دقت می شود.مردم در شهرستان‌ها باید افراد را بشناسند تا رای بدهند.

احزاب پیروزی را برای خودشان می خواهند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه احزاب در کشورما متعهد به راه، گفتار و شعارهایی که می دهند ،نیستند، مطرح کرد: نمایندگانی که در مجلس حضور دارند و اکثریت مجلس را داشته اند،باید توضیح دهند و گزارش عملکرد بدهند که این کار را کردیم و این فعالیت را انجام دادیم و راه و روش نمایندگان ارائه دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید براینکه احزاب پیروزی را برای خودشان می خواهند اصولگرا و هم اصلاح طلب هم فرقی نمی‌کند و می خواهند انتخابات را برای خودشان رقم بزنند تا انتخابات بعدی، تصریح کرد:احزاب در ایران چارچوب کلی و اصلی را رعایت نمی کنند، ارائه مرامنامه ،فعالیت در طول سال‌ها، معرفی نمایندگانی که با مرام ‌نامه آنها همخوان باشند، افرادی که بعد از رسیدن به قدرت به مردم پاسخگو باشند؛ احزاب باید به مردمی که به افراد معرفی شده رای دادند، پاسخگو باشند،در کشور ما این کارها انجام داده نمی شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها