مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

حسن یزدانی قهرمان جهان شد/ پایان کار ایران با یک طلا، یک نقره و 2 برنز

نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست تمامی رقبای خود به مدال طلای رقابت‌های جهانی قزاقستان رسید و تنها طلایی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان نام گرفت.

حسن یزدانی قهرمان جهان شد/ پایان کار ایران با یک طلا، یک نقره و 2 برنز
کد خبر: 343625
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۶:۲۹:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2019 که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها با اقتدار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد و تنها مدال طلای ایران در رقابت های جهانی قزاقستان را از آن کشتی ایران کرد.

در جریان دیدار نهایی وزن 86 کیلوگرم، دیپاک پونیا از هند بدلیل مصدومیت برابر یزدانی حاضر به مبارزه نشد تا به این ترتیب دست یزدانی به نشان فرد پیروز بالا برود و وی بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

آخرین بار کشتی آزاد ایران توسط حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی 2017 پاریس صاحب مدال طلا شد، در آن رقابت‌ها نیز یزدانی تنها طلایی کشتی ایران بود. تیم ملی کشتی آزاد ایران در دوره قبل رقابت‌های جهانی که سال گذشته در مجارستان برگزار شد توسط حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی به 3 مدال برنز رسیده بود و در جایگاه ششمی جهان قرار گرفت.

حسن یزدانی پیش از این و در جریان دور مقدماتی که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست، برابر اسپینال نایب قهرمان المپیک 2012 لندن از پورتوریکو در مدت زمان 2 دقیقه و 13 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل استفان ورب دارنده مدال برنز جهان از مجارستان در مدت زمان یک دقیقه و 23 ثانیه در حالیکه 9 بر 2 پیش بود موفق به ضربه فنی حریف شد.

یزدانی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرتور نایفونوف دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از روسیه به میدان رفت و در همان تایم نخست در حالیکه 4 بر 2 از حریف خود پیش بود با ضربه فنی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر مایلز آمینه از سن مارینو در مدت زمان یک دقیقه و 55 ثانیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.

پیش از این علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره جهان رسید و بهنام احسان‌پور در 61 و یونس امامی در 70 کیلوگرم به مدال برنز جهان دست یافتند. رضا اطری در 57 کیلوگرم نیز به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

امیر محمد یزدانی در 65، رضا افضلی در 74 ، بهمن تیموری در 79 ، علی شعبانی در 97 و یدالله محبی در سنگین وزن، 5 آزادکار دیگر ایران بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2019، تیم ملی کشتی آزاد ایران به یک مدال طلا توسط حسن یزدانی، یک نقره توسط علیرضا کریمی و 2 مدال برنز توسط بهنام احسان‌پور و یونس امامی دست یافت.

کسب 2 سهمیه از 6 سهمیه المپیک توسط آزادکاران ایران

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در این رقابت‌ها سهمیه المپیک اختصاص داده می‌شد که با این اوصاف تنها رضا اطری در 57 کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی با صعود به دیدار نهایی وزن 86 کیلوگرم موفق به کسب 2 سهمیه از 6 سهمیه برای کشتی آزاد ایران در المپیک 2020 توکیو شدند اما امیر محمد یزدانی در 65، رضا افضلی در 74، علی شعبانی در 97 و یدالله محبی در سنگین وزن با حذف از رقابت‌های جهانی قزاقستان، سهمیه المپیک را از دست دادند.

کشتی آزاد ایران برای کسب 4 سهمیه باقی مانده باید در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کند.

از میان 10 وزن رقابت های کشتی آزاد، اوزان 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم جزو اوزان المپیکی محسوب می‌شوند و کشتی‌گیران در این 6 وزن در رقابت‌های المپیک به روی تشک می‌روند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها