قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس و دولت حامی شفاف‌سازی از اموال و حقوق مسئولان هستند/ شفاف‌سازی از اموال مسئولان اهرم بازدارنده فساد است

قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: قرار دادن مستندات اموال مسئولان و همسر و فرزندان‌شان روی سایت شفافیت، باعث تقویت اعتماد عمومی و رفع ابهام جامعه درباره دارایی مسئولان و میزان حقوق دریافتی آنها می‌شود. همچنین عاملی بازدارنده در مقابل وسوسه فساد مسئولان است.

مجلس و دولت حامی شفاف‌سازی از اموال و حقوق مسئولان هستند/ شفاف‌سازی از اموال مسئولان اهرم بازدارنده فساد است
کد خبر: 343627
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره طرح «اموالت را از کجا آوردی» گفت: شفاف‌سازی اموال مسئولان در قبل از تصدی مسئولیت و در حین آن و بعد از مسئولیت باعث روشنگری و رفع ابهام در جامعه می‌شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مردم معتقدند مسئولان دچار خطا می‌شوند، به همین دلیل شفاف‌سازی از اموال و دارایی آنها در راستای شفاف‌سازی و سالم‌سازی امری بسیار ضروری است و باید در این‌باره گام‌های جدی برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: بارها مجلس دنبال شفاف‌سازی درباره اموال و دارایی مسئولان بوده است و دولت هم ملزم شده است شفاف‌سازی حقوق و پرداختی کارکنان را روی سایت قرار دهد.

او اضافه کرد: باید در سایت مشخص شود که میزان حقوق همه مسئولان اعم از نمایندگان، وزرا، معاون اول رئیس‌جمهوری و... چه میزان است تا مردم تصور نکنند حقوق مسئولان چک سفیدامضا و مبلغی خارج از عرف است.

ساعدی گفت: حقوق، اضافه‌کار و مزایای نمایندگان و وزرا و دولتی‌ها مشخص و در چارچوب حقوق تعیین‌شده دولت است، به همین دلیل شفاف‌سازی برای روشن شدن افکار عمومی لازم است.

این نماینده دور دهم مجلس همچنین بررسی اموال و دارایی مسئولان را ضروری دانست: سالم‌سازی در این‌باره نگاه‌ها و ذهنیت‌های منفی درباره مسئولان را رفع می‌کند، خصوصاً در این برهه زمانی این کار ضروری است تا مردم تصور نکنند همه مسئولان دچار خطا و قصور مالی شده‌اند.

ساعدی شفاف‌سازی درباره اموال مسئولان را اهرم بازدارنده خطای مسئولان قلمداد کرد: با این اقدام حتی اگر مسئولی هم بخواهد به بیراهه برود، چون میزان اموال و دارایی‌اش مشخص می‌شود این کار را انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در خانه ملت تاکید کرد: لازم است به جز اموال و دارایی مسئولان، دارایی وابستگان نزدیک مسئولان اعم از همسر و فرزندان‌شان هم بررسی شود و روی سایت شفاف‌سازی قرار بگیرد تا دیگر کسی نتواند از موقعیت خود سوءاستفاده کند.

او همچنین عنوان کرد: این کار سلامت کار و دستگاه را تضمین می‌کند، همچنین التهاباتی که در جامعه مطرح شده است هم فروکش می‌کند.

ساعدی در پاسخ به این پرسش که طرح مذکور در چه مرحله‌ای قرار دارد، توضیح داد: مجلس چند مرتبه این پیشنهاد را پیگیری کرد و در حال حاضر به عنوان پیشنهادی مطرح است که مورد حمایت مجلس قرار دارد. دولت هم وزارتخانه‌ها را ملزم کرده است که حقوق همه رده‌ها و سمت‌ها را روی سایت بگذارد.

این نماینده دور دهم مجلس گفت: اگر همه اموال مسئولان روی سایت شفافیت به طور مستند اعلام شود، التهابات جامعه و شایعات فروکش می‌کند و عاملی بازدارنده در برابر بروز فساد اقتصادی و مالی مسئولان می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها