کد خبر: 343642
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۸:۲۱:۰۹
| |

جوادی‌حصار، عضو حزب اعتماد ملی، در یادداشتی نوشت؛

چرا رسانه؟ چرا مستقل؟

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتماد ملی، در یادداشتی نوشت: متاسفانه رسانه‌هایی که در این شرایط بتوانند مستقل از منافع قدرت اقتصادی و سیاسی، به منافع مردم و ضرورت‌های امروزی ایشان توجه داشته باشند کم‌اند. ما باید تلاش کنیم به قدر بضاعت خود اینگونه رسانه‎‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.

چرا رسانه؟ چرا مستقل؟
کد خبر: 343642
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۸:۲۱:۰۹

اعتمادآنلاین| محمدصادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتماد ملی، در یادداشتی نوشت:« وجود رسانه‌های مستقل و مردمی چه در خراسان چه در اقصی نقاط کشور در شرایط کنونی یک ضرورت است و برای حوزه اقتصاد و مراودات اقتصادی واجب. چرا که بیشترین گرفتاری و تعامل جامعه امروز ایران در حوزه اقتصاد است و مردم عمده‌ترین چالش را در این حوزه لمس می‌کنند. فارغ از کنش‌ها و واکنش‌های معطوف به قدرت‌های اقتصادی و سیاسی در منطقه، لازم است نشریات و تریبون‌هایی داشته باشیم که ضمن به عرصه آوردن مطالبات امروزین، نوعی ثبت تاریخی هم انجام دهند.

در واقع تاریخ نگاری کنند که در این مقطع تاریخی اقتصاد ایران در حوزه خراسان چه رویکردهایی داشته، چه بخشی از مطالبات را پاسخ گفته و چه بخشی بی پاسخ مانده، مسئولان مربوطه در این حوزه چه کسانی بودند و چه مزایا و معایب یا تنگناهایی داشته‌اند و برای ارتباط منطقی بین جریان‌های قدرت ساز اقتصادی و مطالبات مردم و نیازهای عامه، چه حرکات پسندیده‌ای را انجام داده‌اند یا چه رفتارهای ناپسندی از آنان سرزده است. این وقایع اگر به روز مطالبه و ثبت شوند می‌توانند برای قضاوت مناسب آیندگان و تصمیم گیری درست مسئولان فعلی منبع خوب و معتبری باشند.

متاسفانه رسانه‌هایی که در این شرایط بتوانند مستقل از منافع قدرت اقتصادی و سیاسی، به منافع مردم و ضرورت‌های امروزی ایشان توجه داشته باشند کم‌اند. ما باید تلاش کنیم به قدر بضاعت خود اینگونه رسانه‎‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم. به مسئولان هم این فرصت را بدهیم تا از رسانه‌های مردمی استفاده مطلوب ببرند و مطالبات و اقتضاهایشان را به درستی و از طریق این رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند.

ایجاد پل ارتباطی مناسب میان مردم و مدیران می‌تواند در کوتاه مدت رافع نیازهای مدیریتی و در دراز مدت باعث امنیت خاطر سرمایه گذاران و مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌های ملی شود.

رسانه‌های مردمی به واسطه منشا مردمی، مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند و رویکرد متفاوتی با سایر رسانه‌ها دارند. ما در تلاش هستیم با امید به حق و به کارگیری نیروهای جوان، خوش فکر و کارآمد تجربه‌های ملی را در سطح منطقه و نیازهایش آن بررسی کنیم.

نیازهای منطقه را به مسئولان استانی و مقامات کشور در سطح ملی منتقل کنیم تا آمد و شدی، مناسب اقتصاد منطقه در امور سرمایه گذاری، تخصیص اعتبار، تقویت بنیان‌های اقتصادی، روان سازی تعامل‌های اقتصادی و فرهنگی و... صورت بگیرد.

این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم بستری را فراهم کنیم که اعتماد به رسانه مکتوب را بازتولید کند و توجه و اعتماد از دست رفته مردم را به خواندن رسانه‌های مکتوب به آنان باز گردانیم. از این راه می‌توانیم بخشی از نیازهای اقتصادی را برجسته کرده و در اولویت‌های مردم و مسئولان قرار دهیم.

ما در حقیقت به دنبال بازتولید مطالبات ملی رسانه اعتماد با رویکرد منطقه‌ای در خراسان هستیم. ابزار مهم این رسانه در سطح ملی جلب اعتماد مردم است. این اتفاق باید در استان نیز بیفتد. مردم باید این رسانه را در قول و عمل متفاوت ببینند تا اعتمادشان جلب شود. این به معنای عملکرد بد سایرین نیست بلکه باید به شیوه‌ای نوین حرف‌های حقی که دیگران هم می‌زنند ولی دیده یا شنیده نمی‌شود را در معرض دیدن و شنیدن قرار دهیم. ما باید ثابت کنیم رسانه‌ای هستیم که برای مردم، از میان مردم و با مردم هستیم و عنصر اعتماد را در تمام ابعاد و اضلاع رسانه‌ای خود بروز دهیم.

باید به جامعه خود نشان دهیم اصلی‌ترین حلقه اتصال سیاست، اجتماع و فرهنگ در شرایط کنونی حلقه اتصال اقتصادی است. اگر بتوانیم به نسل جوان امید زندگی اقتصادی مناسب بدهیم می‌توانیم در زمینه فرهنگی نیز به آنان کمک کنیم. بدون تردید در سبد خانوار ایرانی، مسائل فرهنگی و هنری هم هست؛ بدون شک سیاست بخش عمده‌ای از زندگی جامعه ایرانی و مردم خراسان را تحت تاثیر قرار داده اما ایستگاهی که ما به عنوان رسانه در آن توقف کرده‌ایم ایستگاه اقتصاد است و ما به دنبال بررسی رفع مشکلات از منظر اقتصاد می‌رویم، چرا که اقتصاد ریشه در تمام ابعاد زندگی دارد.

با کاهش التهاب‌های اقتصادی و برجسته‌سازی‌های اقتصادی، می‌توانیم ثبات و آرامش نسبی را به جامعه بازگردانیم. تنها با بازگشت این آرامش است که می‌توانیم تفکر فرهنگی، هنری و سیاسی و... را در جامعه احیا کنیم.»

منبع: روزنامه‌اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها