اسدالله قره خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین تولیدی پالایشگاه‌های قدیمی باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود

 اسدالله قره خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده بنزین هایی که یورو 4 و یورو 5 هستند در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می شوند و در زمانی که میزان مصرف افزایش می یابد این پالایشگاه به تنهایی پاسخگوی کل کشور نیست.

بنزین تولیدی پالایشگاه‌های قدیمی باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود
کد خبر: 343690
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۸:۴۴:۱۷

اعتمادآنلاین| اسدالله قره خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر اینکه غلظت گوگرد در سوخت بنزین معمولی و سوپر در تهران سه برابر حد مجاز است، درباره دلیل این امر 'tj: بخشی از بنزین مصرفی کشور در پالایشگاه تهران، شازند، تبریز و اصفهان تولید می شود که از پالایشگاه های قدیمی هستند، بنزین هایی که در این پالایشگاه ها تولید می‌شوند از نظر عدد اکتان و عناصر موجود در آن با استانداردهای یورو 4 و یورو 5 بعضا مطابق نیستند، اما زمانی که مصرف بنزین در فصل تابستان بالا می رود مجبور به استفاده از آن ها هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنزین هایی که در پالایشگاهای قدیمی تولید می شود از نظر عناصر سولفور و اکتان بعضا متناسب با استانداردهای روز نیستند و استفاده از آن ها بعضا باعث افزایش آلودگی می شود. از سوی دیگر به دلیل تحریم ها بعضا در وارد کردن برخی از قطعات کاتالیزور به مشکل خورده ایم که خود این موضوع نیز می تواند باعث افزایش غلظت آلاینده ها شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عمده بنزین هایی که یورو 4 و یورو 5 هستند در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شوند و در زمانی که میزان مصرف افزایش می یابد این پالایشگاه به تنهایی پاسخگوی کل کشور نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها