کد خبر: 343705
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۰۰:۲۱
| |

پوپک بسامی:

می‌توانیم آینده خوبی را برای وزنه‌برداری زنان ایران رقم بزنیم

نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران گفت: گرچه دیر به روی تخته مسابقات جهانی آمدیم اما این رقابت‌ها تجربه خوبی برای ما بود.

می‌توانیم آینده خوبی را برای وزنه‌برداری زنان ایران رقم بزنیم
کد خبر: 343705
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۰۰:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ «پوپک بسامی» به عنوان نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران 28 شهریور در دسته 55 کیلوگرم گروه D به روی تخته رفت و 72 کیلوگرم در یک ضرب، 86 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 158 کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.

اما پس از برگزاری رقابت‌های سه گروه دیگر دسته 55 کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

مسابقات جهانی وزنه‌برداری تایلند از 27 شهریور تا پنجم مهر در پاتایا درحال برگزاری است و «سیدالهام حسینی» در دسته 71 کیلوگرم گروه A و «ابریشم ارجمندخواه» در دسته 71 کیلوگرم گروه B امروز (دوشنبه) به روی تخته می‌روند.

روی تخته رفتن به عنوان نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران چگونه بود؟

در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، نماینده نخستین زنان وزنه‌بردار ایران بودم که در دسته 55 کیلوگرم به روی تخته رفتم و در مسابقات جهانی تایلند نیزبه عنوان نخستین نماینده در این دسته پشت وزنه قرار گرفتم. احساس خوب اما عجیبی داشتم زیرا اولین تجربه وزنه زدن در کنار وزنه برداران بزرگ دیگر را کسب کردم.

اینکه با حجاب اسلامی به روی تخته رفتی چه احساسی داشتی و واکنش دیگر وزنه‌برداران و کادر فنی نسبت به این امر چه بود؟

لباس رسمی ما چند روز پیش از برگزاری مسابقات جهانی با همت بسیار «علی مرادی» رییس فدراسیون وزنه برداری و «بهار بهرامی» نایب رییس زنان و «رضا بیرالوند» دبیر فدراسیون در این رقابت‌ها به تصویب نهایی رسید. با حجاب اسلامی بدون هیچ مشکلی توانستم در این مسابقات شرکت کنم. این امر بازتاب خوبی از طرف وزنه‌برداران کشورهای دیگر و کادرفنی داشت.

سطح مسابقات جهانی وزنه‌برداری تایلند را چگونه ارزیابی کردی؟

در گروه D دسته 55 کیلوگرم وزنه‌برداران بسیاری حضور داشتند و گروه شلوغی بود و رقبای سرسختی حضور داشتند. سطح رقابت‌های جهانی بسیار بالا و حرفه‌ای است و مهم ترین رقبای من آسیایی بودند.

آیا از رکوردی که در مسابقات جهانی تایلند زدی راضی هستی؟

شرایط اردو تا روزی که به روی تخته بروم، خوب بود. از عملکردم در این رقابت‌ها راضی هستم و توانستم رکورد یک ضرب و مجموع خود را ارتقا دهم.

چقدر تمرین لازم است تا رکوردهای خود را بالا ببری؟

دقیق نمی‌توان گفت که چقدر زمان می‌برد تا رکوردهایم را بالا ببرم. در مجموع روند رو به رشد و نرمالی داریم و اگر این امر ادامه داشته باشد، می‌توانیم آینده خیلی خوبی را برای وزنه‌برداری زنان ایران رقم بزنیم.

در رقابت‌های بعدی مدال آوری خواهی داشت؟

به امید خدا می‌توانم با تلاش بیشتر مدال آوری داشته باشم. ایرانیان استعداد ژنتیکی خیلی خوبی در وزنه‌برداری دارند و در نهایت سال آینده شاهد مدال آوری زنان وزنه‌بردار خواهیم بود.

مهم‌ترین نقطه ضعفی که وزنه‌برداری زنان ایران دارد؟

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف تیم ملی وزنه‌براری زنان ایران کم بودن زمان تمرین ما نسبت به کشورهای دیگر است.

وزنه‌برداری زنان ایران از لحاظ زمان از کشورهای دیگر عقب‌تر است اما ناامید نیستیم. درست است که دیر به روی تخته مسابقات جهانی و آسیایی آمدیم اما پرقدرت ظاهر شدیم و تمامی اعضای تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران همه تلاش خود را خواهند کرد تا این ضعف را با یک میانبر از میان ببرند و جبران کنند.

وزنه‌برداری مردان و فدراسیون زونه‌برداری ایران در دنیا خیلی پررنگ است و وزنه‌برداران خوب و مربیان با علم و آگاهی داریم و می‌توانیم به عنوان مشاور از علم و تجربه مردان و ورزشکاران این عرصه بهره مند شویم تا زودتر به اهداف مدال آوری در آسیا و جهان دست یابیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها