15 درصد کودکان پایتخت به مهد کودک می‌روند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 846 مهد کودک، 27 روستامهد و ‌9 مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمتر از 15 درصد از کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره مندند.

15 درصد کودکان پایتخت به مهد کودک می‌روند
کد خبر: 343714
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۱۲:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ داریوش بیات نژاد در آیین نواختن زنگ اول مهرماه که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه مهدهای کودک آموزش نسل آینده است افزود: جمعیت کودکان زیر 7 سال استان تهران حدود 1 میلیون و 470 هزار نفر است. سال گذشته به دنبال توسعه کمی مهدهای کودک استان تهران در کنار توسعه کیفی آنها بودیم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 846 مهد کودک، 27 روستامهد و ‌9 مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای 58 هزار کودک، زمینه حضور در مهدهای کودک را فراهم کرده‌ایم.


مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ابلاغی برای مهدهای حاشیه‌ای و تهیه غذای گرم کودکان این مناطق اختصاص یافته است، تصریح کرد: 888 میلیون تومان هم‌ برای تامین کمک‌ هزینه شهریه خانواده‌های کم برخوردار صرف شده است.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمتر از 15 درصد کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره مندند، ادامه داد: این درحالیست که حضور کودکان در مهدهای کودک منجر به کاهش بزهکاری‌ها و مشکلات آتی خواهد بود به همین دلیل هم هدف بهزیستی گسترش وتوسعه این مساله است و انتظار داریم در کوتاه ترین زمان درصد حضور کودکان را افزایش دهیم.


به گفته وی 7500 شغل به واسطه 846 مهد در استان تهران ایجاد شده است.


بیات نژاد ادامه داد: برخی مناطق استان بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد اما در برخی نقاط یا تعداد مهدها کم هستند یا مطابق انتظار نیستند به همین دلیل باید در جهت ارتقای کمیت و کیفیت مهدهای کودک گام برداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها