کد خبر: 343740
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۴۶:۰۰
| |

عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس:

دانش‌آموزان تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند/ گفت‌وگو علاج جهان آشفته و پرتنش امروز است/ اخلاق‌مداری را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دهید

محمدرضا عارف، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به دانش آموزان دبیرستانی گفت: شما باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهید. در دنیای امروز باید علاوه بر درس‌های خود مهارت‌های مهمی یاد بگیرید و تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنید؛ گفت‌وگو علاج جهان آشفته و پرتنش امروز است.

دانش‌آموزان تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند/ گفت‌وگو علاج جهان آشفته و پرتنش امروز است/  اخلاق‌مداری را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دهید
کد خبر: 343740
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، صبح امروز (اول مهرماه) در سخنرانی خود در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری شهر ری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: خوشحالم که در اولین جشن سال تحصیلی دهه پنجم انقلاب در خدمت دانش‌آموزان هستم. مهم‌ترین مساله‌ی ما اما منزلت و توجه به معیشت معلمان است؛ امیدواریم با مدیریت جدید آموزش و پرورش و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی تنها دغدغه معلمان را به تربیت شما جوانان تغییر دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری دقت کنید. یکی از بندهای گام دوم انقلاب خطاب به شما دانش‌آموزان و در مورد علم، دانش و فناوری است.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دستاورد کمی در زندگی‌ام داشته‌ام مرهون معلمانم بوده است. به عنوان کسی که سال‌ها در نهادهای مختلف مسئولیت سیاسی داشته و در عین حال کلاس درس و دانشگاه را رها نکرده ارزش یادگیری و قدرت خلاقیت شما را به خوبی درک می‌کنم. در همین جا اعتراف می‌کنم که شما دانش‌آموزان در بسیاری از ساحات از من و همکارانم با استعدادتر هستید.

عارف در ادامه سخنرانی خود مفید بودن و شاد زیست را به عنوان الزامات آموزش معرفی کرد و اظهار کرد: دنیای امروز بسیار متفاوت‌تر نسبت به گذشته است. دانش‌آموزان باید دانش و مهارت شاد زیستن، موفق زیستن و سالم زیستن را یاد بگیرند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تفاوت دو سال پیش با اکنون بیشتر از تفاوت 50 یا حتی 100 سال پیش با اکنون ماست. من درک می‌کنم که شما دانش‌آموزان در دنیایی زندگی می‌کنید که با دنیای تحصیلی من تفاوت‌های زیادی دارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس سرعت تغییرات در دنیای امروز جهان فعلی را متغیر، غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل برنامه‌ریزی بلندمدت دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: کسب مهارت‌های جدید در رشته‌های ریاضی، فیزیک، زبان و علوم انسانی حتما مفید است. در عین حال برای این‌که در این دنیای متغیر خوب زندگی کنید باید مهارت‌های خاصی را بیاموزید؛ مهارت یادگیری مستمر، مهارت کار مشارکتی و مهارت گفت‌وگو.

وی با تاکید بر سه مهارت فوق ادامه داد: مهم‌ترین مهارت در دنیای امروز این است که چگونه یاد بگیریم. ما باید سعی کنیم در تمام روزهای سال از منابع مختلف چیزهای مفید یاد بگیریم. دومین مهارت که نیازمند تمرین و آموزش است مهارت کار تیمی و مشارکتی است. دانش‌آموزان باید اختلاف‌ها و سوء‌تفاهم‌ها را حل کرده و نسبت به هم گذشت داشته باشند. در دنیای فعلی به دوستی و همدلی نیازمند هستیم.

عارف در پایان با تاکید بر ضرورت تقویت مهارت گفت‌وگو، تحمل به اخلاق‌مداری اذعان کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند که حرف یکدیگر را گوش کرده و با یکدیگر گفت‌وگو کنند آنها باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند. گفت‌وگو علاج جامعه آشفته و پرتنش امروز است. تلاش کنید تا اخلاق‌مداری را سرلوحه تمام فعالیت‌های فوق قرار دهید.

گفتنی است، پروانه مافی، فریده اولادقباد و فاطمه سعیدی از دیگر نمایندگانی بودند که در آیین بازگشایی دبیرستان صدیقه کبری شهرری شرکت کردند و زنگ اول مهر این مدرسه را به صدا درآوردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها