کد خبر: 343785
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۱:۳۲
| |

ایران از محورهای مذاکرات وزرای دفاع آلمان و آمریکا در واشنگتن

آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان که به آمریکا سفر کرده است امروز بعد از ظهر در دیدار با همتای آمریکایی خود به موضوعات مهم بین‌المللی از جمله مسئله ایران خواهد پرداخت.

ایران از محورهای مذاکرات وزرای دفاع آلمان و آمریکا در واشنگتن
کد خبر: 343785
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۱:۳۲

اعتمادآنلاین| آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان که روز گذشته به آمریکا سفر کرده است می خواهد همکاری های نظامی با این کشور به منظور پایداری مناسبات را تقویت کند.

به گزارش روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، وی در شروع اولین سفر خود به عنوان وزیر دفاع آلمان به آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همچنان مهم ترین متحد ما است. آلمان باید آماده عهده داری مسئولیت بیشتری باشد. واقعیت این است که در اطراف ما مشکلات و مسائل جدیدی پدیدار می شوند. اینکه همواره بگوییم دیگران هستند کم تر پذیرفتنی است.

وزیر دفاع آلمان در این سفر برای اولین بار در بعد از ظهر امروز با همتای آمریکایی خود "مارک اسپر" دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این نشست که در پنتاگون برگزار می شود همچنین بحث هایی درباره عملیات های نظامی مشترک وجود خواهد داشت. از جمله این عملیات های مشترک مشارکت آلمان در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش در عراق و بر فراز سوریه است.

همچنین تنش های بین ایران و عربستان از دیگر موضوعات مورد مذاکره این دو مقام اروپایی و آمریکایی خواهد بود. موضوع افغانستان و مذاکرات آمریکا با طالبان هم از دیگر موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

کران بائر گفت که در نهایت راه حل در افغانستان یک راه حل سیاسی خواهد بود. ارتش آلمان نیروهایی را در افغانستان به عنوان بخشی از یک عملیات آموزشی ناتو مستقر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین چندین بار به هزینه های نظامی پایین دولت آلمان انتقاد وارد کرده است. کارن بائر خواستار افزایش منظم هزینه های دفاعی آلمان بوده و بر این مسئله تاکید دارد که آلمان به وعده های خود در قبال ناتو پایبند باشد.

کشورهای عضو ناتو در سال 2014 تصمیم گرفتند تا سال 2024 بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند. دولت آلمان برای سال جاری افزایش حدود 1.36 درصد تولید ناخالص داخلی را برای بودجه نظامی خود مد نظر قرار داده است.

کارن بائر در اظهارات خود تاکید کرد که من به هدف افزایش 2 درصدی بودجه دفاعی خود پایبند هستم. اما برای سال 2024 هدف من افزایش 1.5 درصد در این زمینه است. وی افزود: بحث ها نباید تنها به مسائل مالی محدود شود بلکه این مسئله هم مهم است که آیا و کجا آلمان باید مسئولیتی را بر عهده گیرد. تنها مسائل پولی مطرح نیست بلکه مسائل تعاملات بین المللی هم مهم است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها